جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۳۴۳
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های شیرین‌سازی آب ویژه روستاها گفت: با تکمیل این طرح‌ها، نیمی از آب روستاهای استان با آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود.

به گزارش فکرشهر، روح‌الله طاهریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان بوشهر ۶۲۴ روستا با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر وجود دارد که ۴۶۲ روستا با جمعیت بیش از ۲۹۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی استان است و ۹۳ درصد جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد و البته چند شهر را هم تخت پوشش داریم.

وی با اشاره به منابع تامین آب روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۱ حلقه چاه، ۱۰ چشمه و ۷۵ انشعاب از خطوط آبرسانی کوثر و کازرون داریم و مجموع شبکه آبرسانی روستایی استان پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که به نسبت جمعیت خیلی طولانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر افزود: از مجموع هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده، با تلاش‌های صورت گرفته طی سه سال اخیر، ۵۰۰ کیلومتر از این شبکه که وضعیت بحرانی داشت نوسازی شد و تلاش می‌شود مابقی شبکه نیز ترمیم و نوسازی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی ما مبنی بر این است که تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از آب شرب مصرفی در استان از طریق شیرین‌سازی تامین شود که نقش مهمی در کاهش میزان وابستگی منابع آبی استان به استان‌های هم جوار خواهد داشت.

تشریح روند ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها در استان

طاهریان‌پور اضافه کرد: در حال حاضر میزان سهم آب بخش روستایی استان بوشهر ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز است که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌ها، ۵۰ هزار مترمکعب از آن از طریق آبشیرین‌کن تامین و وارد شبکه شود.

وی از احداث آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف برای تامین آب شهرستان جم خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و امیدواریم امسال بخشی از این طرح وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر ادامه داد: آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعبی نوار ساحلی تنگستان نیز زمین آن تحویل سرمایه‌گذار جدید شده است و با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد تومانی ساخته می‌شود که امیدواریم سال آینده وارد مدار تولید شود.

طاهریان‌پور از ساخت آب‌شیرین‌کن هزار مترمکعبی شیف با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان طی مدت یک ماه خبر داد و افزود: آب‌شیرین‌کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی نیز با سرمایه گذاری چهار میلیارد تومان برای آبرسانی به چهار روستا احداث می‌شود.

وی از امضای قرارداد ساخت آب‌شیرین‌کن هزار مترمکعبی روستاهای هلیله و بندرگاه خبر داد و اضافه کرد: این آب‌شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود که امیدواریم امسال وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به روند ساخت آب‌شیرین‌کن پنج هزار مترمکعبی عسلویه بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان احداث می‌شود که در حال برگزاری مجدد مناقصه هستیم.

وی تصریح کرد: در حال تلاش برای دریافت مجوز ساخت دو طرح آب‌شیرین‌کن برای روستاهای شمالی شهرستان دیر و روستاهای شهرستان کنگان هستیم که هر یک دارای ظرفیت دو هزار مترمکعب در روز هستند و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی احداث می‌شوند.

طاهریان‌پور تاکید کرد: حداکثر تلاش خود را داریم که این طرح‌های آب‌شیرین‌کن در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت وارد مدار تولید شود و امسال شاهد تولید در تعدادی از این طرح‌ها خواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر