پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۱۹
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز این هفته بر ضرورت ترویج حجاب و امر به معروف و نهی از منکر درجامعه، هوشیاری در برابر تفرقه افکنی دشمنان، اقتدار شورای نگهبان، برخورد با صید ترال در دریا و نظارت بیشتر بر بازار تاکید کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اسلام با نوع نگاه غرب در ارتباط با زن مخالف است زیرا آنها زن را به عنوان شخصیت انسانی قبول ندارد بلکه به عنوان جنس به آن نگاه می‌کنند که این نگاه به جایگاه زن سو استفاده و حقوق آنان را پایمال می‌کند.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: در این زمینه دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به جایگاه مادر متمرکز شده و با آسیب رساندن به این جایگاه توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کنند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان برای ترویج بی حجابی، بی عفتی و بی حیایی از برنامه‌های دشمنان برای رسیدن به اهداف خود است.

جمالی ادامه داد: حجاب ضرورت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و در مقابله با برنامه‌ریزی دشمنان علیه حجاب و عفت باید از این جایگاه دفاع شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است و همه مکلف به تذکر لسانی و زبانی در عرصه فریضه الهی هستند.

جمالی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در تحقق اهداف اسلام باید به طور کامل مورد حمایت و توجه ویژه دستگاه قضا قرار بگیرند.

وی همچنین با محکوم کردن توقف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط دزدان دریایی ملکه انگلیس افزود: هیچ کشوری منفورتر از آمریکا و انگلیس در ایران نیست و مهم‌تر اینکه هیچ کشوری نزد مردم استان بوشهر منفورتر از این دو کشور نیست چراکه گورستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر شاهد این مهم است.

جمالی بیان کرد: از حیث دشمنی با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران هیچ تفاوتی میان انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها نیست.

وی اضافه کرد: آمریکا برای اینکه تحریم‌ها را خودسرانه علیه ایران اعمال کند از برجام خارج و کشورهای اروپایی هم در ظاهر در برجام مانده‌اند و با وعده و وعیدهای پوچ خود اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند.

گناوه

‌امام جمعه موقت گناوه گفت: برگزاری همایش عفاف و حجاب تنها به یک زمان خاص محدود نشود بلکه در طول سال باید تداوم یابد.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: برگزاری همایش عفاف و حجاب می‌تواند نقش اثرگذاری در کاهش بی حجابی و بدحجابی که جامعه را به فساد می‌کشاند و بنیان خانواده‌ها را تباه می‌کند، داشته باشد.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف شخصیت یک زن است و وقتی با چادر وارد صحنه‌ای می‌شود ابهت و شخصیت به او می‌دهد.

بدری گفت: امروز بانوان جامعه با پیروی از حضرت زهرا (س) به حجاب مقید و پای بند هستند اما مسئولان در برابر بدحجابان باید قدم‌های محکم‌تری بردارند و با همکاری مردم با آنان برخورد کنند.

امام جمعه موقت گناوه به گفت و گو و تعامل سازنده با جهان اشاره کرد و افزود: در حالی که گفت و گو و تعامل بسیاری از مسائل و مشکلات را حل می‌کند اما شاهد هستیم کسانی در برهه کنونی پیدا نمی‌شود که اهل منطق و پیرو حق باشند.

وی اظهار داشت: استکبار و حامیانش به جای گفت و گو و تعامل همواره اختلاف و تفرقه ایجاد می‌کنند تا به اهداف شوم خود که جنگ و خونریزی ملل مظلوم جهان است نائل شوند.

بدری با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: معمار کبیر انقلاب هر نهادی را بنیان گذاشتند مقدس و هدف آن حفاظت و حراست از انقلاب و نظام بوده است.

وی بیان کرد: دشمن نهادهایی را که مورد بغض و کینه خود قرار داده شورای نگهبان و سپاه پاسداران است اما باید بدانند که هر چه با این نهادها دشمنی کنند بر افتخار و عزت کشور افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت گناوه از مسئولان مرتبط این شهرستان خواست تا نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا عده‌ای خودسرانه اقلام و کالاها را گران نکنند.

وی گفت: نظارت و مدیریت قوی بر بازار جلوی افراد سودجو را خواهد گرفت و مغازه داران نیز باید انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه موقت گناوه از مردم این شهر خواست تا در آئین زیر سایه خورشید که با حضور خادمان رضوی در روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، حضوری پررنگ داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است و از مردم متدین و مؤمن همانگونه که در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته‌اند انتظار داریم نسبت به خادمان رضوی که حامل پرچم متبرک شده امام رضا (ع) هستند استقبال پرشوری صورت گیرد.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: همه ما در ترویج حجاب و عفت در جامعه مسئولیم و باید با امربعروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نمازجمعه برازجان افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان اسلام ترویج فرهنگ غرب و مبارزه با نمادهای دینی و ارزشی از جمله حجاب است که برخی داخل نیز خواسته یا ناخواسته در این امر دشمنان را همراهی می‌کنند.

وی از دلایل بی حجابی در جامعه را بی توجهی خواند و ادامه داد: توجه و برخورد کارگزاران و عمده مسئولان به مسائل جانبی و فرعی به مراتب بیشتر از حجاب است.

مصلح همچنین بی تفاوتی افراد جامعه و رها شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خانواده، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و عادی شدن گناه را از دیگر عوامل بدحجابی در جامعه عنوان کرد.

وی با تقدیر از تجمع زنان محجبه در شهرستان درحمایت از حجاب و عفاف در جامعه خواستار توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران در تولید و توزیع پوشاک و الگوهای مناسب با فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه شد.

امام جمعه برازجان به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین رسالت این شورا نظارت بر انتخابات‌ها، پاسداری از قانون اساسی و بررسی مصوبات مجلس از نظر مغایرت یا منطبق بودن با شرع و قانون دانست.

وی با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بر حضور و استقبال پرشور مردم شهرستان از خادمین آستان قدس رضوی تاکیدکرد.

دیر

امام جمعه دیر گفت: مسئولان عفاف و حجاب را جدی بگیرند

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیر ضمن یاد و خاطره قیام مسجد گوهرشاد مشهد و نام گذاری روز ملی عفاف و حجاب افزود:

مسئولان مساله حجاب و عفاف را در جامعه جدی بگیرند و در طول سال در این راستا قدم بردارند.

وی گفت: شورای نگهبان خدمات ارزشمندی داشته و یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی و باعث روی کارآمدن کارگزاران صالح و حافظ قانون اساسی است و نهادی مورد تأیید حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده است.

حسینی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی کمک کند تا افرادی که صلاحیت اولیه دارند در انتخابات ثبت نام کنند تا هجمه‌ها علیه شورای نگهبان کمتر شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با صید غیر مجاز ترال گفت: صیادان قانونمند نگران هستند و از اطلاعات کشوری و دستگاه نظارتی می‌خواهیم که با متخلفان صید برخورد جدی کنند تا مردم اعتمادشان به نظام اسلامی تقویت شود.

وی با اشاره به تولد امام هشتم بیان کرد: باید از امام هشتم درس تقوا و علم آموزی یاد بگیریم و زندگی او پیام مبارزه دائمی و خستگی ناپذیر با ظالمان دارد.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: مردم این شهرستان منتظر شبانه روزی شدن درمانگاه بوعلی و عملی شدن وعده مسئولان هستند

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر ضمن نکوداشت هفته تأمین و رفاه اجتماعی با گلایه از عملی نشدن وعده وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: وزیر سابق کار درفروردین ماه سال ۹۷ به همراه استاندار و دیگر مقام‌های محلی از درمانگاه بوعلی کنگان بازدید کردند و قول دادند این مرکز شبانه روزی شود که تا کنون اقدامی عملی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: این سنت خوبی نیست که وزیری قولی بدهد اما بعد به تعهدش عمل نکند و انتظار و مطالبه جدی مردم این است که خدمات درمانگاه به مردم بیشتر و گسترده‌تر شود.

خطیب جمعه کنگان به مشکلات مددجویان نهادهای حمایتی بویژه بهزیستی اشاره کرد و گفت: رسیدگی به اقشار ضعیف و کم درآمد بویژه مددجویان وظیفه‌ای همگانی است و نباید فقط به حمایت دولت اکتفا کرد.

محمودی با تبریک میلاد امام رئوف و دهه کرامت و خوش آمدگویی به خدام حرم مطهر رضوی بیان کرد: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم امام مهربانی‌ها کاری ارزشمند، معنوی و ستودنی است.

امام جمعه کنگان با نکوداشت هفته حجاب و عفاف و تقدیر از اقدامات و تلاش‌های حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) و حوزه مقاومت بسیج خواهران در طول این هفته ادامه داد: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب حجاب مصونیت است نه محدودیت و از طرفی دیگر حجاب به معنای عصمت و حفظ زن است.

محمودی، حجاب و عفاف را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و تاکید کرد: زن با حجابی که عفیف و با حیا نباشد در معرض آسیب است.

وی با انتقاد از تفکر خطرناکی که بی حجابی و بدحجابی را نشانه تمدن می‌دانند و عامل اجرای نقشه دشمن می‌شوند گفت: دشمن تلاش می‌کند با ترویج فرهنگ بی حجابی و بدحجابی پایه‌های نظام را سست و بنیان خانواده‌ها را ویران کند.

امام جمعه کنگان با تقدیر از شورای تأمین بویژه، دستگاه قضائی، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در برخورد با فساد و فحشاء، بیان کرد: وظیفه حاکمیت و عموم مردم، کار برای نهادینه شدن عفاف و حجاب و جلوگیری از نشو بدحجابی و بی حجابی در جامعه است.

محمودی با نکوداشت ۲۶ تیرماه سالروز شورای نگهبان قانون اساسی و تقدیر از مسئولان و نیروهای این شورا در شهرستان کنگان، به اهمیت و جایگاه این شورای در قانون و کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصیل نظام دینی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قانون اساسی است.

وی به پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپایی‌ها اشاره و افزود: گام دوم کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم حرکت برای برداشتن گام‌های بعدی در برابر کشورهایی است که خلاف تعهداتشان عمل و فقط به کشورمان فشار می‌آورند.

خطیب جمعه کنگان تاکید کرد: فشارها و تهدیدهای طرف اروپایی و نیز آمریکایی‌ها سر سوزنی در تصمیم‌های مسئولان ما اثر ندارد.

محمودی با اشاره به خباثت‌های اخیر انگلیس گفت: اقدام اخیر انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش ایرانی دلیلی بر اثبات خباثت آنان است که رهبری بارها از این کلمه درباره آنها استفاده کرده‌اند.

وی با مرور خباثت‌های انگلیس در طول انقلاب و قبل از آن هشدار داد: جمهوری اسلامی هر قلدری که بخواهد منافع ملی ما را تهدید کند سر جای خود خواهند نشاند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر