يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۱۶۷
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار استفاده از ظرفیت بام مساجد برای ترویج علم نجوم در بین نوجوانان و جوانان شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با حضور حجت الاسلام حبیب الله ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این ارتباط انجمن نجوم این استان به عنوان نهادی پویا و فعال درکشور می تواند با برگزاری نشست با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور زمینه ساز تحقق این مهم شود.

وی بیان کرد: در این زمینه باید سازی و کاری طراحی شود تا هر سال ۱۰ مساجد به ابزار رصدهای نجومی تجهیز شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: مسجد منبع و محل رویش فرهنگ اسلامی اسلامی و محل نظارت و مدیریت فرهنگ در حوزه نفوذ خودش است که در صورت ساماندهی نشدن مطلوب مبتلا به چالش و ناهنجاری می شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: یکی از ابعاد مسجد که بعد از انقلاب اسلامی به آن توجه شده کانون های مسجد است که در حفظ، جذب و رشد فرهنگی جوانان نقش شایانی داشته است.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز منشا تحولات عظیمی در مساجد و رشد جوانان و از افتخارات نظام است.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمنان در ساختار نبرد خود برای تخریب فرهنگی فوق العاده برنامه ریزی کردند که برای مقابله با آن باید خط مقاومت فرهنگی ایجاد شود که بهترین مکان بری ایجاد خط مقدم مقاومت مساجد هستند.

وی تاکید کرد: باید در تمامی عرصه ها به مسجد بویژه در بخش کانون های فرهنگی و هنری توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در این زمینه توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور چهار میلیارد ریال اعتبار به ۴۰۰ کانون فعال استان بوشهر اختصاص یافته که از محل منابع استانی نیز با حمایت استان پنج میلیارد ریال به آن افزوده می شود.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این هفته سالروز برقراری نخستین نماز جمعه ایران است که در پرتو انقلاب اسلامی این فریضه مهم بخوبی احیا شد هر چند نماز جمعه در قبل انقلاب نیز به صورت بسیار پراکنده برگزار می شد.

وی افزود: بعد انقلاب نماز جمعه به عنوان پل اتصال مردم و ولایت و منشا توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و بصیرت سیاسی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر