يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدارس منطقه «پوجیانگِ» چین به دانش‌آموزانی که والدین آنها حداقل یک گالن خون اهدا کرده باشند، نمره تشویقی می‌دهند.به گزارش فکرشهر،‌ دولت منطقه پوجیانگ چین اعلام کرد: مدارس راهنمایی در آزمون ورودی خود به دانش آموزانی که اولیا آنها دست‌کم یک گالن خون اهدا کرده باشند نمره تشویقی می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۱۹
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: مدارس منطقه «پوجیانگِ» چین به دانش‌آموزانی که والدین آنها حداقل یک گالن خون اهدا کرده باشند، نمره تشویقی می‌دهند.

به گزارش فکرشهر،‌ دولت منطقه پوجیانگ چین اعلام کرد: مدارس راهنمایی در آزمون ورودی خود به دانش آموزانی که اولیا آنها دست‌کم یک گالن خون اهدا کرده باشند نمره تشویقی می‌دهند.

دولت منطقه پوجیانگ امسال با صدور دستوری به مدارس راهنمایی اعلام کرده که در صورت رسیدن حجم خون اهدایی والدین به یک گالن، فرزندان آنها در آزمون ورودی مدارس راهنمایی نمره تشویقی خواهند گرفت. در صورت رسیدن حجم خون اهدایی والدین به 1.5 گالن، فرزندان آنها 2 نمره و در صورت رسیدن حجم خون به دو گالن، دانش آموز مربوطه 3 نمره تشویقی دریافت خواهد کرد.

با این حال روزنامه «کیانجیانگ ایونینگ» با انتشار خبری می‌گوید: دست‌کم پنج سال طول می‌کشد تا حجم خون اهدایی یک فرد بالغ با دو مرتبه اهدای خون در سال به یک گالن برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، دولت منطقه «پوجیانگ» همچنین برای اهداکنندگان خون طرح‌های تشویقی دیگری نیز در نظر گرفته است. این طرح‌ها شامل بازپرداخت هزینه‌های درمانی، استفاده رایگان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرداخت پول می‌شود. این سیاست‌ها پس از آن به صورت عمومی درآمد که فردی 28 ساله در یکی از شبکه‌های اجتماعی مطرح چین، رسیدن حجم خون اهدایی خود به یک گالن را جشن گرفت.

این فرد که خون بسیاری اهدا کرده، گفت: به خاطر این وعده‌ها زندگی خود را به خطر انداختم تا فرزند آینده‌ام نگرانی از ورود به مدرسه راهنمایی نداشته باشد چون پدرش از همین حالا برایش نمراتش را گرفته است!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر