جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ردیف بودجه‌ای برای درمان بیماران در حوادث غیرمترقبه نداریم.به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: باید زمینه مناسب برای مدیریت بحران در زمان بروز حوادث و وقایع از جمله سیل و زلزله فراهم شود تا شاهد خدمات دهی مناسب در این زمینه باشیم.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: نبود ردیف بودجه‌ای برای درمان بیماران در حوادث غیرمترقبه از مهمترین مشکلاتی که در جریان دو زلزله شهرستان دشتستان و شهر شنبه ایجاد شد.
کد خبر: ۶۰۷۶
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ردیف بودجه‌ای برای درمان بیماران در حوادث غیرمترقبه نداریم.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: باید زمینه مناسب برای مدیریت بحران در زمان بروز حوادث و وقایع از جمله سیل و زلزله فراهم شود تا شاهد خدمات دهی مناسب در این زمینه باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: نبود ردیف بودجه‌ای برای درمان بیماران در حوادث غیرمترقبه از مهمترین مشکلاتی که در جریان دو زلزله شهرستان دشتستان و شهر شنبه ایجاد شد.

وی ادامه داد: در زمان بروز حوادث، بیمارستان‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را برای درمان بیمارانی که مورد جراحی ارتوپدی قرار می‌گرفتند متقبل می‌شوند که در صورت تعریف ردیف بودجه‌ای خاص می‌توان به آنها در این زمینه کمک کرد.

لزوم خرید سردخانه سیار حمل جسد

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر نیز به برخی از مشکلات در زمیان بروز حوادث در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلاتی که باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، نبود سردخانه سیار برای حمل جسد در استان است.

علی رضایی ادامه داد: حدود 200 تا 300 میلیون تومان برای خرید یک سردخانه سیار برای حمل جسد نیاز است که باید به منظور تامین منابع مالی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در صورت بروز حوادثی مانند زلزله که تعداد تلفات آن بالا است با مشکلاتی برای انتقال جسد روبرو می‌شویم که در صورت نبود سردخانه حمل جسد با تعداد بالا، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: هزینه‌هایی که بر اثر ماندن جسد ایجاد می‌شود بالاتر از هزینه خرید یک دستگاه سردخانه سیار حمل جسد است و باید در این زمینه اقدام شود.

وی تاکید کرد: ممکن است که در نگاه اول هزینه تامین یک سردخانه حمل جسد سیار بسیار زیاد به نظر بیاید ولی استقرار این سردخانه در زمان بروز حوادث کمک بسیار بزرگی خواهد بود.

سردخانه با ظرفیت 20 جسد در استان وجود دارد

مدیرکل ستاد بحران استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه سردخانه حمل جسد در استان وجود دارد، گفت: سردخانه حمل جسد موجود دارای ظرفیت 20 جسد است.

کاظم مرادی ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع کمبودهای استان استفاده کنیم و زمینه را برای خدمات‌دهی مناسب در زمان بروز حوادث و سوانح در سطح استان فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر