شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نخستین نشست خبری شهردار برازجان با اصحاب رسانه:
فکرشهر: برازجان 800 کوچه ی خاکی دارد/ برخی اعضای شورا می گویند احمدی غیر بومی است/ ساماندهی ورودی شهر از سمت فارس/مهم ترین دستاورد و مشکل شهردار در یک سال/ ایجاد دو چهارراه جدید در برازجان...
کد خبر: ۶۱۱۹
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: شهردا برازجان گفت: اعتقادمان این است که خبرنگاران و اصحاب رسانه، چشم بینا و گوش شنوای جامعه می باشند.

به گزارش فکرشهر، ماشاالله احمدی بعد از ظهر امروز، سه شنبه، 8 مهرماه 193، در نشست با اصحاب رسانه افزود: هم ما مسئولیم و هم خبرنگاران، ما مسئول در برابر خواسته ها و مطالبات مردم و اجرای امور شهری و مدیریت شهری و شما هم مسئول در برابر قلم و دوربینی که در دست دارید.

 ریسک پذیری و شجاعت از شاخص های یک مدیر موفق است

وی شاخص های یک مدیر موفق را در وهله ی اول، ریسک پذیری و شجاعت عنوان کرد و گفت: امسال، یکی از سال های درخشان شهرداری برازجان است زیرا برای اولین بار در تاریخ این شهرداری، بودجه مان 20 درصد افزایش یافته است و من با 18 سال سابقه ی مدیریتی موفق شدم این مساله را محقق کنم.

مهندس احمدی، گرفتن بیش از 8 میلیارد بودجه تا کنون در سال 93 را دیگر دستاورد بزرگش در این مدت عنوان کرد و افزود: سال گذشته 3 میلیارد و 780 میلیون اعتبار بود که تنها 2 میلیارد و 200 میلیون تومان آن اختصاص پیدا کرد، ولی ما گفته ایم هر مقدار اختصاص یابد باید محقق شود.

وی ادامه داد: دیروز با معاون محترم وزیر و رییس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور جلسه داشتم که امتیازاتی گرفتیم.

احمدی اظهار داشت: کمک 30 تا 50 درصد در خرید ماشین آلات، 30 درصد ماشین آلات آتش نشانی و تا 50 درصد ماشین آلات عمرانی از جمله امتیازاتی بود که در این دیدار به شهرداری برازجان داده شد ولی ما اصرار داریم روی پرداخت 30 درصدی از سوی خودمان و تلاش داریم آن را از تهران بگیریم.

[[{"fid":"4769","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":572,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

برازجان 800 کوچه ی خاکی دارد

شهردار برازجان گفت: اولین ماده ی اولیه ای که در کار ما نمود بیشتری دارد و در این شهر هم بسیار مورد نیاز است، قیر می باشد.

وی ادامه داد: برازجان بیش از 1000 کوچه دارد که از این تعداد تنها 200 کوچه آسفالت است و 80 درصد کوچه ها مشکل دارند.

این مسئول اظهار داشت: برای شهرهای زیر 50 هزار نفر، یک دوم قیمت قیر از سوی دولت به شهرداری پرداخت می شود و تنها شهری که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارد، بجزء بوشهر که به عنوان مرکز استان، جدای از سایر شهرداری ها دیده می شود، برازجان است که در این باره حقش ضایع می شود و ما نامه داده ایم و درخواست کرده ایم که این شهر نیز بتواند از کمک دولت برای دریافت کمک هزینه ی خرید قیر بهره مند شود.

احمدی اضافه کرد: نگاه به شهرداری برازجان را باید به نگاهی که به شهرداری بوشهر است، نزدیک کنیم.

 برخی اعضای شورا می گویند احمدی غیر بومی است

شهردار برازجان ابراز داشت: هر کس در جایی زندگی می کند و بچه هایش مدرسه می روند، بومی همان شهر و منطقه است؛ من هم با وجودی که یک ماه از بازگشایی مدارس گذشته بود، بچه هایم را به اینجا آوردم و همسرم هم انتقالی گرفت ولی هنوز برخی اعضای شورا می گویند احمدی غیر بومی است، در حالی که من و خانواده ام در این شهر زندگی می کنیم و به آن عرق دارم.

وی ادامه داد: رضایت خداوند، رضایت مردم است و بلعکس و من هم همه را به یک دید می بینم و هر وقت هم دیدم نمی توانم کار کنم، می روم.

احمدی افزود: اگر در بدنه ی شهرداری خوب به مردم رسیدگی نمی شود، خدا را شاهد می گیرم که عمدی نیست.

وی ابراز داشت: مهم ترین اصل رسیدگی به پرسنل و نیروی انسانی است و اگر یک ماه نتوانستم حقوق پرسنل را بدهم، استعفا می دهم و می روم.

[[{"fid":"4770","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

افزایش 30 تا 45 درصدی درآمد شهرداری

وی پیرامون درآمدهای شهرداری برازجان نیز گفت: درآمد ما با همین ساختار و وضعیت بیش از 30 تا 45 درصد افزایش یافته در حالی که هیچ نیرویی به این سازمان اضافه نشده است.

شهردار برازجان، اعتماد سازی بین مردم و شهرداری و اعتمادسازی بین پرسنل و شهردار را از دیگر اهداف خود عنوان کرد و افزود: در این مورد نیز تا حدودی موفق شده ایم.

ماشاالله احمدی ابراز داشت: ما سهم ارزش افزوده ای که به شهرداری تعلق می گیرد را از 200 میلیون به یک میلیارد رسانده ایم و کم تر از آن را هم تحویل نمی گیریم زیرا این شهر وسیع است و شهرداری بزرگی دارد.

وی گفت: هر چند مرکز آمار جمعیت برازجان را 97 هزار نفر عنوان کرده ولی جمعیتش کم تر از 120 هزار نفر نیست، زیرا افرادی هستند که هم در روستاها و شهرهای مجاور خانه دارند و هم در برازجان و جمعیتی هم به صورت شناور به این شهر رفت و آمد می کنند که باید به آن ها خدمات داده شود.

کمک شهرداری به آغاز مطالعات ساماندهی ورودی شهر از سمت فارس

شهردار برازجان از ساماندهی ورودی این شهر از سمت فارس در آینده ای نزدیک نیز خبر داد و گفت: با این که این موضوع در حیطه ی کاری ما نیست ولی به آقای فرماندار و معاونش پیشنهاد دادیم و گفتیم برای ساماندهی این مسیر شهرداری کمک می کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس جلسه ای با راه و شهرسازی و فرمانداری برگزار کردیم و قرار شد 20 میلیون تومان از سوی ما و از اعتبارات تملک و دارایی و آرامستان و 30 میلیون هم از راه و شهرسازی پرداخت شود و در مجموع با هماهنگی این سه ارگان و با 50 میلیون، مطالعه ی ساماندهی ورودی شهر برازجان به زودی انجام خواهد شد. 

این مسئول افزود: اگر راه ورودی درست نباشد، شهر بن بست است و کسی نیست که عرضه ی ما را تقاضا کند، لذا مطالعه ی این طرح با تاکید ما و فرمانداری محترم آغاز خواهد شد.

[[{"fid":"4774","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

27 هزار مترمربع راه ورودی آرامستان جدید را خریده ایم

وی پیرامون مشکلات آرامستان جدید برازجان نیز گفت: راه ورودی آرامستان برازجان 27 هزار مترمربع است که آن را خریداری و رفع معارض کرده ایم که دیگر کسی مدعی نشود و فاز اول آن نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی ادامه داد: امسال نیز 700 میلیون برای آن اعتبار گذاشته بودیم که با کسر 20 میلیون تومان ورودی شهر، 680 میلیون اعتبار برای آن مانده است. 

این مسئول افزود: در آرامستان جدید که 80 هکتار است، قطعه ی هنرمندان، نام آوران، ورزشکاران، ایثارگران، مشاهیر و ... دیده شده است.

طرح های کنترل سیلاب برازجان

شهردار برازجان طرح های کنترل سیلاب این شهر را نیز سه پروژه عنوان کردو گفت: یکی از پروزه ها، پل علی آباد است که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار تا 15 مهر باید آن را تحویل دهد.

وی ادامه داد: اعتبار آن 250 میلیون تومان از طریق تملک اراضی ملک های اطراف بوده و 120 میلیون هم به پیمانکار پول داده ایم که در این زمینه هم 50 درصد پیشرفت داشته ایم.

احمدی افزود: دره ی حفاظتی آردو، 70 درصد رواناب ها و سیلاب های شهر را از خود عبور می دهد که ما 50 درصد تعهدات مالی اش به پیمانکار را پرداخت کرده ایم و 70 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد؛ آسفالت معابر اصلی شهر که در اثر سیلاب آسب دیده بودند نیز دیگر پروژه ی ما بوده که در خیابان های سازمانی و حسینه اعظم انجام شده است.

شهردار برازجان اضافه کرد: یکی دیگر از طرح ها، آبخیزداری و آبخوان داری است که من به آقای استاندار هم گفتم در صورتی که این طرح ها در بالا دست اجرا شود، می توان سیلاب شهر برازجان را کنترل کرد.

[[{"fid":"4768","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":454,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

قول های شهردار برای منازل خارج محدوده و درون دره ها

شهردار برازجان گفت که درباره ی زمین های خارج از محدوده ی شهری نیز چند قول داده است.

وی اظهار داشت: معتقدم که در مرحله ی اول، هیچ وجبی به محدوده ی شهر اضاف نشود، چرا که همین الان نیز خدمات دهی ما به این محدوده فعلی کافی نیست.

احمدی افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه باید با هم بنشینند و حداقل آن هایی که الآن ساخت و ساز کرده اند را به محدوده وارد کنیم.

شهردار برازجان ادامه داد: در مرحله ی دوم باید آن قدر نظارتمان قوی باشد تا  نگذاریم ذره ای به این محدوده و ساخت و سازها اضافه شود و در عین حال شهرداری خدماتش را به این مناطق هم ارائه می دهد.

این مسئول پیرامون ساکنین اطراف دره ها و درون دره ی گرمسیری هم گفت: در این باره ما پیشنهاد داده ایم که به هر خانوار 100 میلیون وام داده شود تا در جای دیگری خانه بسازند و جابجا شوند ولی شهرداری به تنهایی نمی تواند در این زمینه گامی بردارد و به همراهی استانداری، فرمانداری و راه و شهرسازی نیاز است.

نصب تندیس غضنفرالسلطنه/ قرار نیست شهرداری فدای مسائل سیاسی یا اجتماعی شود

وی پیرامون محل نصب تندیس غضنفرالسلطنه برازجانی نیز گفت: طبق مصوبه ی شورای شهر و وزارتخانه، ورودی شهر از سمت بوشهر تعیین شده و 100 تومان برای مرحله ی اول و 500 تومان هم برای مرحله ی دوم تخصیص یافته است.

احمدی ادامه داد: به زودی کار اجرای پایه ی نصب میدان با همین 100 تومان اجرا می شود و ما سعی می کنیم با همین مبلغ در اولین فرصت مجسمه را بالا ببریم؛ مابقی میدان کار و اعتبار خیلی بیشتری نیاز دارد که به مرور انجام خواهد شد.

شهردار برازجان ابراز داشت: از روز اول من در این باره یک موضع گیری داشته ام و الان هم آن را تایید می کنم، شهرداری کننده ی کار است و نباید به حواشی وارد شود.

وی ادامه داد: در استانداری و فرمانداری هم این حرف را زده ام و تکرار می کنم که ما مجری هستیم و صورتجلسه ای که استانداری، فرمانداری، شورای تامین، نماینده ی مردم و امام جمعه امضا کرده اند را اجرا می کنیم و همه باید پشت شهرداری باشند، قرار نیست شهرداری فدای مسائل سیاسی یا اجتماعی شود.

[[{"fid":"4773","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":523,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 پاراف شهردار را هم محل نمی گذاشتند

شهردار برازجان پیرامون جابجایی هایی که در این سازمان انجام داده است نیز گفت: تنها 28 جابجایی انجام داده ام و نه 80 جابجایی و دلیلش هم کسب رضایت مردم بوده است.

احمدی اظعار داشت: اول خدمت گفتم شاید اعضای شورا مانند ما افکار جهاد سال 57 و 58 را داشته باشند ولی دیدم رضایت در انتخابات و انتصابات پیشنهادی شورا، رضایت مردم است و نه رضایت خدا، به همین دلیل از مرحله ی دوم تغییرات همه ی معاونین و انتصابات را خودم انجام دادم . به هیچ کسی بها نداده و به حرفی کسی هم گوش نکردم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آن بود که در بدو ورودم می دیدم حتی پاراف ها و امضاهایم نیز انجام نمی شود و کسی حتی پاراف شهردار را هم محل نمی گذارد، پس دست به تغییر زدم که با این تغییرات روند خوب شده ولی هنوز قابل قبول نیست.

احمدی افزود: گفته ام دیگر چک بی محل در شهرداری صادر نشود، به هر کس چک داشت، رسید می دهیم و می گویم فلان روز بیا و چکت را بگیر و پاس کن؛ این مورد آسیب شناسی شده است.

مهم ترین دستاورد و مشکل شهردار در یک سال گذشته

شهردار برازجان، مهم ترین دستاوردش در یک سال گذشته را افزایش 20 درصدی بودجه ی سال 93 هنوان کرد و افزود: اعتبارات دولتی شهرداری را نیز بیش از 2.5 برابر افزایش داده ایم که این نشان دهنده ی تعامل و اعتمادیست که مردم به ما کرده اند؛ زیرا رشد بودجه در نتیجه ی اعتماد مردم به شهرداری ایجاد می شود.

ماشاالله احمدی پیرامون شهرداری الکترونیک نیز گفت: 47 میلیون تومان برای ایجاد شهرداری الکترونیک و اتوماسیون اداری تخصیص داده ایم و یک شرکت خصوصی قرار است این برنامه را برای ما علمی و الکترونیک کند و در مرحله ی اول هم حسابداری ما باد الکترونیک شود.

وی اضافه کرد: رویکرد بودجه ی ما در سال 93، تعادل در همه ی بخش های عمرانی، اجرایی و خدماتی بوده است حتی ساماندهی دکه های شهر را نیز در دستور کار داریم.

این مسئول در پاسخ به سوال فکرشهر، مهم ترین مشکلش در این یک سال را نیز، بدهی های کمرشکن اعلام کرد و گفت: دلیل این که در هفته ی اول حضورم در این سمت پیام دادم که استعفا میدهم هم همین بود.

احمدی توضیح داد: هر کسی می آمد و طلبش را می خواست ولی خداوند کمک کرد و من هم تجربه ام را گذاشتم و پیگیری های فراوانی کردیم تا این بدهی را کم و تا حدودی حل کنیم.

[[{"fid":"4772","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":475,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

ایجاد دو چهارراه جدید در برازجان

شهردار برازجان گفت: رفع نقاط حادثه خیز شهر برازجان بر اساس مصوبات شورای ترافیک نیز از دیگر برنامه های ما می باشد.

وی افزود: تاکنون دو چهارراه را ساماندهی کرده، علائم راهنمایی و رانندگی نصب کرده، پیچ خطرناک خیابان جوان را از بین برده ایم و قصد داریم دو چهار راه جدید نیز ایجاد نماییم تا وضعیت ترافیکی شهر بهبود یابد.

احمدی، ایجاد آبیاری قطره ای برای فضای سبز شهر، تقسیم فضای سبز شهر در سه فاز مجزا با هدف نگهداری و توسعه ی آن و ایجاد دیوار حفاظتی سبز برای جلوگیری از فرسایش دره های فصلی را نیز از برنامه های شهرداری برای بهبود وضعیت فضای سبز برازجان عنوان کرد و گفت: فضای سبز برازجان به سه فاز تقسیم شده که یک بخش آن دولتی و دو بخش دیگر آن نیز در اختیار دو بخش خصوصی مجزاست.

میزان بودجه ی فرهنگی شهرداری

شهردار برازجان گفت: بودجه ی فرهنگی ما در سال جاری، 220 میلیون است.

وی ادامه داد: بعد از سه سال مجددا کاروان زیارتی برای پرسنل را ایجاد کرده ایم و جشن های میلاد ائمه نیز به نحو شایسته انجام شده است.

احمدی، ایجاد عدالت بین پخش آگهی ها به رسانه ها را نیز از دیگر برنامه های شهرداری اعلام داشت.

شهردار برازجان، ایجاد مدیریت پسماند و جمع آوری و دفع و دفن مکانیزه پسماند شهری، ایجاد دایره ی وصول، راه اندازی و تعمیر اساسی کارخانجات آسفالت و سنگ شکن شهرداری را نیز از دیگر دستاوردهایش در یک سال گذشته عنوان کرد و قول داد هر سه ماه یک بار نشست خبری برگزار کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر