شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۶۱۳۹۴
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: برخی از صنایع مستقر در شهرستان عسلویه توجه چندانی به مسئولیت‌های اجتماعی خود نمی کنند که قابل پذیرش نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد صبح سه‌شنبه در آیین تکریم دانش آموزان تحت پوشش کمته امداد شهرستان عسلویه اظهار داشت: یکی از نهادهایی که به حق توانسته به مردم خدمت کند کمیته امداد است که شاهد فعالیت های بی نظیر آنها در سطح کشور و استان هستیم.

وی افزود: تلاش های این نهاد برای فقرزدایی و خدمت رسانی خالصانه به مردم قابل اغماض نیست به گونه ای که شاهد کاهش محرومیت ها در شهرستان عسلویه هستیم مرهون تلاش های این نهاد است.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: یکی از دیدگاه های مثبتی که در این نهاد باید قرار گیرد، موضوع اشتغال و استقلال خانواده های تحت پوشش است که شاید در جامعه با کنش هایی همراه باشد.

هاشمی نژاد عنوان کرد: استفلال خانواده‌ها با ایجاد اشتغال، نیازمند فرهنگ سازی است و صحیح نیست که هزار و ۴۰۰ خانوار با چهار هزار نفر با این همه قابلیت ها تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند.

وی عنوان کرد: نیاز است که به شکل منطقی و عقلانی این آمار پایین بیاید هر چند امکان صفر کردن این آمار وجود ندارد.

امام جمعه عسلویه عنوان کرد: در شهرستان عسلویه صنایعی وجود دارد که به خوبی مسئولیت های اجتماعی را ایفاء می کنند اما مشاهده هم می شود که برخی از دیگر صنایع متاسفانه چندان توجهی به مسئولیت های اجتماعی خود نمی کنند که قابل پذیرش نیست.

 توزیع ۱۲۰۰ بسته آموزشی در عسلویه

احمد لطفی مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز اظهار داشت: عوامل ایجاد فقر در جامعه انتخابی نیست بلکه بر اساس شرایطی از جمله فوت و یا ازکارافتادگی سرپرست ایجاد می شود که موظف به حمایت از آنها هستیم.

وی افزود: این نوع حمایت را به شکل اجرای برنامه های مخنلف فرهنگی، حرفه آموزی و توانمندسازی این خانواده ها دنبال می کنیم که سبب شده اعضای این خانواده ها مولد شده و خود در برنامه های فقرزدایی در پوشش خیرین به خانواده های نیازمند کمک می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با کمک خیرین زمینه تفویت پایه های تحصیلی دانش آموزان را در طول سال ایجاد می کنیم که نتیجه آن قبولی دانش آموزان در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی خوب بوده است.

لطفی با اشاره به همکاری های فراوان سازکان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی عنوان کرد: در حوزه مسکن، با همت و همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، سپاه پاسداران، استانداری و  برخی از صنایع مستقر، ۱۵۰ واحد مسکن برای مددجویان این نهاد در شهرستان عسلویه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با استقرار مرکز کاریابی کمیته امداد در سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای اشتغال حانواده های تحت پوشش این نهاد در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستیم که البته موفقیت های خوبی نیز کسب کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت های موجود در منطقه پارس جنوبی، در جشن عاطفه های امسال یک هزار و ۲۰۰ بسته آموزشی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان به دانش اموزان بی بضاعت این نهاد در سطح شهرستان های جنوبی استان بوشهر کمک شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر