يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۸۵
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: هر موسسه قرآنی در کنار خود باید یک کارگاه تولیدی داشته باشد تا درنهایت بازاری مربوط به تولیدات اقتصادی مؤسسات قرآنی بنا شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در نشست تخصصی مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: باید درآمدزایی درونی در مؤسسات قرآنی حاصل شود.

وی تصریح کرد: مدیریت اقتصاد مؤسسات فرهنگی و قرآنی مهم‌ترین دغدغه و مشکل این مراکز است که مؤسسات قرآنی باید حتماً مردمی باشند، چنانچه مقام معظم رهبری هم بر حمایت و مستقل بودن این مؤسسات تأکید داشته و دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر به راه‌های جذب اعتبارات برای مؤسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: هزینه حاصل از زکات، وجوهات شرعی موقوفات قرآنی و تسهیلات وام برخی نهادها از طرح‌هایی است که می‌توان برای اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استفاده کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مؤسسه‌های قرآنی از درآمد حاصل از زکات استفاده کنند اضافه کرد: نظام اسلامی جز با مدیریت قرآنی و اهل‌بیت مقدور نیست.

وی بیان کرد: قرآن حلقه واسطه خداوند با انسان است و جامعه‌ای که انس با قرآن ندارد، حلقه اتصال با خداوند را ندارد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه باید برای مدیریت جذب اعتبارات اقتصادی مردمی برنامه‌ریزی کرد و گفت: مردم بوشهر در حوزه انفاق سرآمد هستند و در همین راستا بوشهر برترین استان در حوزه پرداخت صدقات به کمیته امداد در کشور به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: محصولات و صنایع‌دستی باید با نگاه قرآنی توسط فعالین قرآنی تولیدشده و به مردم ارائه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر