جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۸۳۹
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد طرح اصلاح قیمت بنزین با اعلام اینکه امشب مبالغ حمایتی معیشتی برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت می شود، گفت: همگان بخوبی می دانند اصلاح قیمت بنزین از موضوعات مهم چالش برانگیز بوده است. 

به گزارش فکرشهر از فارس، وی ادامه داد: یکی از اهداف این طرح تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی یا دست کم حرکت به این سمت بوده است. موضوع اصلاح قیمت بنزین همواره در شصت سال گذشته مطرح بوده است.دلایل مختلفی برای آن وجود داشته‌‌ که ضروری ترین دلیل این مسأله تحریمها و لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر در شرایط فشار اقتصادی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: می‌خواهیم هر چقدر می‌توانیم به قدرت خرید این خانواده‌ها بیفزاییم. باید این مسئله از محلی تامین می‌شد. درآمدهای دولت به خاطر کاهش فروش نفت، کاهش یافته و تامین منابع درآمدی دولت از طریق فروش نفت و مالیات یکی از هنرمندی‌هایی است که دولت داشته و حتی کارهای زیربنایی و ساخت و سازها معطل نمانده است.  

ربیعی با بیان اینکه تامین منابع برای حمایت معیشتی از منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها است، تصریح کرد: یکی از راه‌ها برای این کار مالیات است اما با توجه به ضرورت تولید و ایجاد اشتغال شاید ایجاد فشار بیشتر به تولیدگران کار منطقی و علمی نبود بنابراین بهترین منابع حمایت از اقشار پایین، توقف یارانه به اقشار برخودار و اختصاص آن به اقشار پایین بود.  

وی با تاکید بر اینکه بسیاری،‌ بیماری کشور را همین یارانه سوخت می‌دانند، اظهار داشت: رییس‌جمهور خود را فدای منافع کشور و مردم کرد. بیش از ۷۲ درصد جامعه مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. این طرح که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند  شامل بازنشستگان، بیمه های بازنشستگی و  حقوق بگیران ثابت است.

سخنگوی دولت با اشاره به اغتشاشات صورت گرفته بعد از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه، به اغتشاش های نامتعارف مانند آتش زدن بانک ها، حمله به مراکز نظامی و انتظامی، حمله به زیرساخت ها مانند گاز و حمله به اموال خصوصی مردم اقدام کردند در برخی شهرها طبق گزارشاتی که داشتیم اغتشاش گران مکرراً از سلاح سرد و گرم استفاده کردند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر