چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتی گفت:با توجه به نقش سد دشت پلنگ در افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها خواستار تسریع در اجرای عملیات سد دشت پلنگ شد.به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو عصر سه شنبه در بازدید از سد مخزنی دشت پلنگ با بیان اینکه احداث این سد کمک خوبی به بخش های کشاورزی، صنعت و شرب می کند خواستار تسریع در احداث آن شد.وی افزود: تامین نیاز آب صنعت بخصوص منطقه ویژه اقتصادی پارس شمالی،تامین آب مرود نیاز روستاهای واقع در مسیر انتقال،تامین آب  کشاورزی در سطح قریب سه هزار هکتار و نیاز زیست محیطی از مهمترین اهداف سد دشت پلنگ عنوان کرد.
کد خبر: ۶۵۳۹
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت:با توجه به نقش سد دشت پلنگ در افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها خواستار تسریع در اجرای عملیات سد دشت پلنگ شد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو عصر سه شنبه در بازدید از سد مخزنی دشت پلنگ با بیان اینکه احداث این سد کمک خوبی به بخش های کشاورزی، صنعت و شرب می کند خواستار تسریع در احداث آن شد.

وی افزود: تامین نیاز آب صنعت بخصوص منطقه ویژه اقتصادی پارس شمالی،تامین آب مرود نیاز روستاهای واقع در مسیر انتقال،تامین آب  کشاورزی در سطح قریب سه هزار هکتار و نیاز زیست محیطی از مهمترین اهداف سد دشت پلنگ عنوان کرد.

مهرجو همچنین کنتزل سیلاب و رواناب های رودخانه دشت پلنگ، ایمنی در مقابل خشکسالی و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از دیگر اهداف یاد کرد.

وی یادآور شد: پیمانکار سد دشت پلنگ بصورت کنسرسیومی از شرکتهای بلند پایه و شرکت کامفی چین انتخاب شده که مبلغ ساخت آن 150 میلیارد تومان است که 85 درصد سهم کنسرسیوم و 15 درصد سهم دولت می باشد که در بودجه عمومی سال 93 در نظر گرفته شده است.

مهرجو با بیان اینکه در حال حاضر راه دسترسی به سد مخزنی دشت پلنگ 90 درصد پیشرفت فیزیک است خاطر نشان کرد:تاکنون بالغ بر 14 میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی هزینه شده است.

فرماندار دشتی گفت: با توجه به نقش این سد دشت پلنگ  در افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت خواستار تسریع در اجرای عملیات آن شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر