چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۹۴
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت : دخالت غیر قانونی بعضی از نمایندگان در عزل و نصب‌ها، مدیریت استان و شهرستان دشتستان را فلج و ناکار آمد کرده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام حسن مصلح  امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان، اظهار داشت: دخالت غیرقانونی بعضی از نمایندگان در عزل و نصب‌ها، مدیریت استان و شهرستان را فلج و ناکارآمد کرده است، در کدام ماده قانونی به نمایندگان چنین حقی داده شده که در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و قوم و قبیله خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی به کار گمارند.

 امام جمعه برازجان با تأکید مردم به کسانی رای دهند که به فکر منافع و حقوق مردم باشند، افزود: به کسانی که در دوره نمایندگی، بیشتر به فکر منافع خود و اطرافیان خود بودند و هستند رای ندهید.

امام جمعه برازجان در مورد اخلاق انتخاباتی از دیدگاه رهبری، عنوان کرد: ضرورت ترجیح مصالح نظام به مسائل حزبی و جناحی و قومی، خدمت به مردم نه قدرت طلبی و جمع‌آوری ثروت، پرهیز از تخریب یکدیگر و اجتناب از آمارهای غلط و سست، رعایت ارزش‌های اسلامی در تبلیغات، پرهیز از وعده‌های دروغین و شعارهای تفرقه‌انگیز معکوس‌کننده و وحدت‌شکن، جلوگیری از ایجاد فضای کدورت دشمنی و تشنج، خارج شدن از جاده انصاف در رقابت‌ها، پرهیز از اسراف و هزینه‌های غیرمتعارف از ملاک‌های کاندید اصلح است.

وی با گرامی‌داشت حماسه 9 دی، یادآور شد: فتنه سال ۸۸ با آن همه آسیب‌ها که به کشور وارد کرد، چندین دستاورد مهم داخلی و خارجی را به دنبال داشت که افزایش و اقتدار و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران، تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده استکبار،  برگزاری یک رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری، تحریک‌بخشی به بیداری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه، آشکار شدن کینه و دشمنی گسترده غرب با ملت ایران، اذعان غرب به اقتدار و  بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی ایران،  دعوت مردم به حضور در مراسم یوم‌الله ۹ دی ماه با توجه به شرایط حساس کنونی جمهوری اسلامی ایران از جمله این دستاوردها است.

خطیب جمعه برازجان با نکوداشت سالروز میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، افزود: شغل پرستاری چیزی جز عشق و محبت و عاطفه نیست و کسانی که این شغل را انتخاب کردند انسان‌های ایثارگر و فداکاری هستند که به بیماران و همراهان آنها عشق می‌ورزند.

وی گفت: پرستاران باید افتخار کنند که زادروز تولد بزرگ پرستار عالم هستی، به‌نام آن‌ها در تقویم نظام جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است.

مصلح خطاب به پرستاران، گفت: بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند درد دارد که با عطوفت و مهربانی شما به آرامش می‌رسد بنابراین با بیماران و همراهان آنها مهربان باشید.

وی افزود: ارزش کار پرستار با معیارهای مادی قابل سنجش نیست و پرستاران و بهیاران نزد خداوند متعال اجر و پاداش معنوی و اخروی دارند.

خطیب جمعه برازجان با گرامیداشت هفتم دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطف و آغاز حرکت تجدید حیات علمی و سوادآموزی به رهبری امام راحل بود.

مصلح تصریح کرد: شعار این حرکت، «ایران را مدرسه کنیم» بود که آغاز حرکت عمیقی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز و حرکت و جهش بزرگی برای توسعه کشور بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر