جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۶۰۸
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اوایل شب تا عصر شنبه با افزایش نسبی ناپایداری‌های جوی برای سواحل شمالی و مرکزی استان و مناطق شمالی خلیج فارس وقوع بارش پراکنده باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین مدت به سبب افزایش موقت سرعت باد، ارتفاع موج در قسمت‌های شمالی خلیج فارس تا حدودی افزایش می‌یابد. 

وی بیان کرد: روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه جو آرام و پایداری بر استان بوشهر حاکم و دریا نیز به طور نسبی آرام است.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان دهنده آرامش نسبی جوی و دریایی در نیمه جنوبی و سواحل مرکزی و جنوبی استان است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری گاهی غبار محلی و  طی امشب و فردا در مناطق و سواحل شمالی همراه با افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و  گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، طی امشب تا ظهر فردا در سواحل شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و فراساحل گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است‌.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر، فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و فرا ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۴:۱۵ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۰، جزر دوم ۱۴:۴۲ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۰۶ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر