پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جوانان با انجام فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در قالب سازمانهای مردم نهاد در همه محدوده های جغرافیایی استان فضای استان بوشهر را فعال کنند.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی جوانان پویا سرمایه های اجتماعی افزود: جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام در بخشهای مختلف می توانند مشکلات و راهکار حل آنها را مطرح کنند.وی اظهار کرد: حضور جوانان در بخشهای مختلف کمکی برای دولتمردان است و امیدواریم مشکلات موجود را با کمک خود جوانان حل کنیم.
کد خبر: ۶۸۱۸
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جوانان با انجام فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در قالب سازمانهای مردم نهاد در همه محدوده های جغرافیایی استان فضای استان بوشهر را فعال کنند.
به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی جوانان پویا سرمایه های اجتماعی افزود: جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام در بخشهای مختلف می توانند مشکلات و راهکار حل آنها را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: حضور جوانان در بخشهای مختلف کمکی برای دولتمردان است و امیدواریم مشکلات موجود را با کمک خود جوانان حل کنیم.

سالاری اضافه کرد: همه نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه مردم به خصوص جوانان را می شنوم و نه تنها پاسخ تقابلی نخواهم داد بلکه از نقدهای سازنده برای حل مشکلات و پیشرفت استان استفاده می کنم.

وی با بیان اینکه همه توان و آبرویم را برای حل مشکلات جوانان می گذارم یادآورشد: تاکنون تلاش کرده ام استانداری، فرمانداری و همه امکانات عمومی استان مربوط به همه مردم باشد و ایجاد شرایط و فرصت برابر برای مردم به خصوص جوانان حق شما است.

استاندار بوشهر بیان کرد: تلاش کرده ام از روحیه و ابتکارات جوانان برای اداره استان استفاده کنم و انتخاب بخشداران از جامعه جوانان گواهی براین مدعاست.

وی ادامه داد: در دیگر انتصابها نیز تلاش کرده ام از ظرفیتهای جوان استان استفاده کنم و تاکنون بر عهدم با جوانان پایبند بوده ام.

سالاری در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان نیز گفت: سهم بانوان استان از مسوولیتها معقول و قابل توجه بوده و با تاکید بر جوان گرایی عهده دار پستها و مسوولیتهای مختلفی شده اند.

وی با تاکید بر حضور فعال جوانان در فعالیتهای اجتماعی از جمله ماه محرم اضافه کرد: در حوزه های مختلف حضور دیگران مانع حضور شما نشود چرا که حضور شما در جامعه نشاط و شادابی را به دنبال دارد.

سالاری در خصوص اشتغال نیز یادآورشد: مشکل اشتغال و بیکاری تنها مربوط به استان بوشهر نیست بلکه دغدغه همه مسوولان کشور است که تلاش می شود با ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذاران در استان این مشکل حل شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اشتغال جوانان تنها با استخدامهای دولتی حل نمی شود بلکه وابستگی به استخدام دولتی به اشتغال لطمه وارد می کند.

سالاری اضافه کرد: پارس شمالی و جنوبی، نیروگاه اتمی و مناطق نفتی شمال استان ظرفیتی برای استان به حساب می آیند ولی ما نتوانسته ایم نیروهای ماهر برای این صنایع تربیت کنیم.

وی یادآور شد: در این بخش مسوولان با برنامه ریزی و نگاهی آینده نگر باید برای این ظرفیتها نیروهایی ماهر تربیت می کردند.

استاندار بوشهر گفت: همه جوانان حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر باید جذب رشته های متناسب با صنایع استان در مراکز فنی و حرفه ای شوند.

وی اضافه کرد: جوانان بوشهری در صنایع نفت و گاز به دنبال انجام کارهای موثر باشند نه اینکه تنها قانع بر انجام کارهای اداری و غیره باشند.

سالاری در خصوص استفاده از تسهیلات بانکی نیز بیان کرد: تلاش شده همه دریچه ها و راههای گرفتن تسهیلات مناسب در کتابچه ای تدوین شود که برای آگاهی از این تسهیلات نسخه ای از آنان را نیز در اختیار جوانان می گذاریم.

وی تاسیس منطقه ویژه گردشگری در شمال استان بوشهر را فرصتی بی نظیر برای استان معرفی کرد که امیدواریم هرچه سریعتر زمینه فعالیت و رونق آن فراهم شود.

سالاری اظهار کرد: در خصوص سد سازی در انتظار فاینانس هستیم که در صورت اجرا پروژه های سدباغان، دشت پلنگ، باهوش و چم شیر با سرعت بیشتری انجام می شوند.

وی در خصوص گردشگری نیز گفت: استان بوشهر پتانسیل و ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارد ولی زیرساختها در این بخش وجود ندارد.

سالاری یادآور شد: مرکز استان بوشهر از داشتن یک هتل سه ستاره محروم است که تلاش شده با جذب سرمایه گذاران در این بخش زیرساختهای بخش گردشگری در استان فراهم شود.

وی در خصوص اعتبارات نیز گفت: امسال تاکنون چهار هزارو 600 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای استان بوشهر مصوب شده که تا الان 52درصد این اعتبارات جذب و پیش بینی می کنیم تا پایان سال این میزان به 100 درصد برسد.

سالاری اضافه کرد: از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوشهر (شهرستان کنگان و عسلویه) نیزامسال 110یکهزارو 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و از محل مالیات برارزش افزوده نیز امسال تاکنون یکهزارو 300 میلیارد ریال وصول شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به دوهزار میلیارد ریال برسد.

وی خطاب به جوانان بوشهری گفت: با شجاعت و شهامت دردسرها و مشکلات را از بین ببرید و برای توسعه استان تلاش کنید و از هر فعالیت جوانان که در چهارچوب قانون باشد حمایت می کنم.

سالاری با بیان اینکه قدردان زحمات همه خدمتگزاران به نظام هستم افزود: بنا نداریم از کار کردن کسانی که در دولت گذشته کار کرده اند جلوگیری کنیم چرا که اعتدال که مد نظر رییس جمهوری است بیانگر یک رفتار منطقی است و از همه کسانی که با سیاست دولت مخالفتی ندارند و برای اعتلای نظام تلاش می کنند استقبال می کنیم.

راه انداری سامانه ای برای مشارکت جوانان، راه اندازی بنیاد نخبگان شهرستانی، تنظیم تقویم فرهنگی برای استان از جمله خواسته های جوانان بوشهری بود که استاندار به آنها پاسخ مثبت داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر