سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: عضو فراکسیون زنان با اشاره به مسایل فرهنگی و عملکرد وزیر در خصوص شبکه های اجتماعی گفت: اگر همچنان این روند ادامه داشته باشد قطعا در مجلس برخورد قاطعی با این وزارتخانه خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۰۷
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۴

 به گزارش فکرشهر به نقل از مشرق، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان،  نکات حساس و قابل تاملی را در عرصه‌های مختلف سیاسی، زهره طبیب زاده: جنتی به هشدارهای فرهنگی مجلس توجه نکرد/ روحانی در مورد فرهنگ فرافکنی می‌کند/ معلوم نیست آقای جنتی به کجا می روند/ وزیر ارشاد از جریان ضد امنیتی فیس بوک دفاع می کند/ واضح است که مقام معظم رهبری فعالیت ارشاد را ساختار شکنانه می‌داننداقتصادی، بین‌المللی و البته فرهنگی مطرح کردند که  نشان از نارضایتی و نگرانی ایشان دارد.زهره طبیب زاده: جنتی به هشدارهای فرهنگی مجلس توجه نکرد/ روحانی در مورد فرهنگ فرافکنی می‌کند/ معلوم نیست آقای جنتی به کجا می روند/ وزیر ارشاد از جریان ضد امنیتی فیس بوک دفاع می کند/ واضح است که مقام معظم رهبری فعالیت ارشاد را ساختار شکنانه می‌دانند

بخش از فرمایشات ایشان درباره موضوعات فرهنگی و خطاب به مسؤولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

*واقعیت آن است که انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب‌های معمول در دنیا، با وجود گذشت بیش از سه دهه از پیروزی آن، همچنان سرزنده و شاداب است و از اسلام و استقلال و ایستادگی ملی و توسعه درون زا و عدالت سخن می گوید و برای این اهداف بزرگ، تلاش می کند.

*شأن نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است زیرا جوان امروز با وجود آنکه پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره ها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است.


*مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است. واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

*کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند و تلاش دارند آنها را منزوی کنند، به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.البته این جوانان مؤمن و انقلابی هیچگاه منزوی نخواهند شد.  مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان و باور عمومی درآید که لازمه آن هم تبیین منطقی و عالمانه این مسائل، به دور از زیاده روی های گوناگون و با زبان خوش است.

در همین زمینه نقطه نظرات زهره طبیب‌زاده نوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم. وی در ابتدا با ضروری خواندن طرح چنین مباحثی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:‌ تفکر آقای دکتر جنتی و مسئلان فرهنگی از ابتدا هم مشخص بود. وزیر ارشاد در روزهای نخستین که تسدی وزارت را برعهده گرفت گفته بود گفت که می‌خواهد تفکرات سیدمحمد خاتمی را دنبال کند. همین نکته سمت و سوی ایشان را مشخص می‌کند که البته برای ما هم قابل پیش بینی بود. اقداماتی که در این چند ماه و در عرصه‌های مختلف فرهنگی صورت گرفته کاملا نشان می دهد که آقای وزیر سر حرفشان هستند.

وی ادامه داد: برای مثال در جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال آثاری داشتیم که تلویحی از ماجرای فتنه 88 دفاع می‌کردند. در عین حال به آثار ارزشی و همصدا با نظام جمهوری اسلامی ایران مثلم "چ" آخرین ساخته آقای حاتمی‌کیا توجه نشده بود. یا مثلا رواج اباهه گری و تک خوانی زنان را در این چند وقت گذشته شاهد بودیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خود من از آقای جنتی در مورد تک خانی زنان و رقاصی در جشنواره موسیقی سوال کردم و به رغم این که ایشان قول دادند با این مسئله برخورد کنند اما هیچ برخوردی با برگزار کنندگان این مراسم صورت نگرفت. همین امر باعث شد که اتفاقات مشابهی رخ دهد. اخیرا در تالار وحدت نمایشی به روی صحنه رفته که از تکخوان زن استفاده شده و از نسرین ستوده که از فعالان فتنه بوده تقدیر می شود. این موارد نشان دهنده‌ این است که دغدغه مقام معظم رهبری بسیار جدی است و تمام خطوط قرمز حکمومت اسلامی در حال شکسته شدن است.

وی در ادامه با اشاره به نهادی فرهنگی مورد حمایت دولت اظهار داشت: در همین چند ماه شاهد توهین به قوانین اسلامی و ائمه اطهار توسط دو روزنامه بهار و آسمان بودیم که اتفاقا یارانه زیادی هم از دولت دریافت کردند. روزنامه آسمان با بودجه ای که دریافت کرد توانست در عرض تنها دو سه روز انتشار به پرتیراژ ترین روزنامه های کشور رسید و به اندازه آنها تولید داشت. این به نظر من بی عدالتی است.


طبیب زاده با اشاره به بخشی از صحبت های روحانی پیرامون مباحث فرهنگی نیز گفت: رئیس جمهور محترم که گفته بودند همه نهادهای فرهنگی زیر مجموعه ما نیستند در واقع خواستند فرافکنی کنند چرا که ایشان اول باید در مورد مسئولیت خودشان توضیح بدهند و تصمیم‌گیری در مورد نهادهای دیگر را به عهده ما بگذارند. اگر مثلا سازمان تبلیغات یا صدا و سیما در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، آن به جای خود پیگیری خواهد شد. ما در حال حاضر پیرامون تقسیم ناعادلانه یارانه‌های مطبوعاتی و ساختارشکنی های فرهنگی دولت صبحت می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین ماجرای روزنامه آسمان اگر قوه قضاییه برخورد نمی کرد، معلوم نبود دولت چه تصمیمی بگیرد. این عملکرد کاملا غلط و خارج از خط قرمزهای نظام در وزارت ارشاد کاملا مشهود است. باز هم از این موارد مشاهده شده مثلا ماجرای دو خواننده زیر زمینی که از آمریکا به ایران آورده و در قطعه هنرمندان به خاک سپردند.

وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که آقای وزیر وزارت ارشاد نمی‌تواند سکان دار کشتی فرهنگی ایران باشد. ایشان از فیس بوک دفاع می‌کند در حالی که همه می‌دانند فیس بوک نماد کودتای مخملی در دنیا است و کشورهای زیادی تا کنون در دام این شبکه اجتماعی افتاده اند. حال وزیر ما از یک جریان ضد امنیتی و غیر فرهنگی دفاع می کند. به لحاظ اخلاقی هم فیس بوک جای درستی نیست. فساد و فحشایی که در این شبکه وجود دارد اصلا قابل دفاع نیست. من نمی دانم واقعا آقای جنتی به کجا می‌روند.

طبیب زاده در پایان گفت: واضح است که مقام معظم رهبری و مراجع محترم از کارهای دولت ابراز نگرانی کرده و فعالیت مسئولان فرهنگی را ساختار شکنانه می‌دانند. به نظر من آقای جنتی به هیچ وجه قابل دفاع نیستند و به همین دلیل  ما بسیار نگران شرایط فرهنگی هستیم. اگر همچنان این روند ادامه داشته باشد قطعا در مجلس برخورد قاطعی با این وزارتخانه خواهیم کرد. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر