يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۵۸۳
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

فکرشهر:  دستگاه پیشرفته ام آر آی روز یکشنبه در آیینی به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور استاندار در بیمارستان قلب بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، استاندار بوشهر در این آیین گفت: این دستگاه از نوع پیشرفته و با تمام امکانات محصول شرکت جنرال الکتریک است که برای خرید و تعمیرات نصب آن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است.
عبدالکریم گراوند افزود: برای خرید و نصب این دستگاه علاوه بر تسهیلات بانک صادرات، مدیر شرکت فروشنده دستگاه نیز حدود ۲۰۰ هزار یورو تخفیف اختصاص داد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این دستگاه علاوه برای ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی بویژه ام آر آی از اعزام بیماران به سایر نقاط کشور جلوگیری خواهد کرد.

گراوند با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر، بخش زیادی از نیازهای تشخیصی درمانی در این استان برطرف می‌کند، اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوب در بخش درمان استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که طرح‌های خوبی هم در دست اجرا است.

استاندار بوشهر، از بانک صادرات و فرد خیری که برای خرید و نصب دستگاه پیشرفته ام آرآی نهایت همکاری داشتند قدردانی کرد.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات کادر درمان استان بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: وزارت بهداشت در این آزمون جهانی موفقیت نظام درمانی کشور را به رخ کشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستگاه پیشرفته ام آر آی که فعالیت آن امروز آغاز شد قابلیت‌های فراوانی برای تصویربرداری از مغز، شکم، عروق مغز، ستون فقرات، ران، گردن، کمر، پشت، شکم، آرنج، مچ پا، ساعد، شانه و غیره به صورت دو بعدی و سه بعدی دارد و از اعزام بیماران به خارج استان جلوگیری می‌کند.

سعید کشمیری افزود: علاوه بر فعالیت سه دستگاه ام آر آی در کنگان، بیمارستان سلمان فارسی و برازجان، قرارداد خرید یک دستگاه جدید هم برای نصب در بیمارستان شهدای خلیج فارس بسته شده و انتظار داریم تا هفته دولت نصب شود.

وی بیان کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف درمانی تلاش کردیم عدالت در دسترسی مردم به سلامت را در استان بوشهر افزایش دهیم.

کشمیری افزود: تلاش می‌شود با تجهیز  بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای که استاندار حمایت‌های بی دریغی برای تکمیل آن از دانشگاه علوم پزشکی داشته است، بیمارستانی مجهز برای مبارزه با کرونا آماده کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر