پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۶۵۷
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: این استان به عنوان استان الگو در زمینه پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شده است.

به گزارش فکرشهرر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست مشترک با نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر اظهار کرد: رویکرد استان بوشهر استفاده از پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و به همت مدیران استان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای شتاب سرمایه‌گذاری در استان در سه ماه نخست سال گذشته ۲ هکتار زمین برای پروژه‌های صنعتی واگذار شد و این میزان در سال جاری به ۲۵ هکتار افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر افزود: یکی از پروژه‌های حیاتی شهرستان کنگان، اسکله و جاده وفاق است که این ۲پروژه با جدیت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پروژه انتقال آب جم از دیگر اولویت‌های کاری در حوزه جنوب استان است که هم اکنون پنج  اکیپ کاری با جدیت در حال کار هستند تا در سال جاری این پروژه به سر انجام برسد.

استاندار بوشهر گفت: در مورد کالای همراه ملوان ۲ پیشنهاد برای کمک به ملوانان اعلام شده تا در قانون  بودجه لحاظ شود.

گراوند افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان‌های حوزه جنوب استان، همجواری باکشورهای حاشیه خلیج فارس است که می‌توان از این فرصت برای تعامل بیشتر با این کشورها استفاده کرد.

وی به بیان اینکه ۸۶ هزار هکتار زمین مستعد برای آبیاری نوین در استان بوشهر وجود دارد افزود: ۳۶ هزار و ۲۱۰ هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده که از این میزان ۱۴ هزار و ۷۹۱ هکتار در دولت تدبیر و امید بوده که از این میزان ۹ هزار و ۹۶۰ هکتار آبیاری نوین در دولت دوم انجام شده است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: میانگین آبیاری نوین در استان در برنامه پنجم توسعه یک هزار و ۵۳۶ هکتار بوده که در سه سال اخیر به ۱۰ هزار هکتار رسیده است.

گراوند بیان کرد: همچنین در عرصه بسته بندی محصولات کشاورزی ۵۱۱ هزار تن بسته بندی محصولات انجام شده که ۳۰۳ هزار تن آن مربوط به دولت تدبیر وامید بوده و از این میزان ۱۹۰ هزار تن مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بوده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: یکی از کارهایی که می‌توان با تعامل نمایندگان جنوب کشور در مجلس پیگیری کرد موضوع اجرای طرح‌های فاضلاب برای شهرهای ساحلی است که این موضوع برای دولت ها باید به یک تکلیف تبدیل شود.

گراوند گفت: پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته باشند که اعتبارات ارزش افزوده در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تصویب و توزیع شود و قانون‌گذار روشی برای نظارت بر این بودجه تعیین کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: تعامل و همدلی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زمینه تحقق توسعه استان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بالایی برای شتاب توسعه استان دارند ومی‌توانند با تصویب قوانین مسیر حرکت توسعه استان را هموار کنند.

گراوند اضافه کرد: نگاه و رویکرد نماینده مردم جنوب استان در مجلس نگاهی تعاملی است و می‌توان از این روحیه برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت ویژه حوزه جنوب استان بوشهر در عرصه امنیت ملی و توسعه کشور یادآور شد: همواره مسائل و مشکلات چهار شهرستان جنوبی استان با توجه به سیاسیت‌های موجود در دستور کار مدیران اجرایی استان بوده است.

با تدبیر استاندار بوشهر نشست با نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان در دستور کار قرار گرفته و پس از نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم  امروز دومین نشست مشترک با حضور حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر، استاندار و معاونان استانداری برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر