شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۵۵
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مدیریت صحیح پسماند در تنگستان بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی پور در بازدید از محل دفن پسماند شهر اهرم با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود اظهار داشت: عدم توجه کافی به مدیریت پسماند موجب تخریب محیط زیست و طبیعت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگرچه در سال‌های اخیر مدیریت پسماند در شهرستان تا حدودی با مشکل مواجه بوده است و هنوز در کنار برخی جاده‌ها و حومه بسیاری از روستاهای شهرستان مناظر زشتی از دپوی زباله دیده می‌شود که خواستار پیگیری جدی مدیریت پسماند توسط بخشداران، شهرداران و دهیاران هستیم.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در مسیر مدیریت پسماند نداشتن آگاهی شهروندان در خصوص اهمیت جداسازی و تفکیک اولیه زباله در مبدا تولید آن است.

وی افزود: تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد و آموزش شهروندان با استفاده از ظرفیت سمن‌ها، استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی مجازی و رسانه‌های عمومی ضروری است و باید با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رفیعی پور با تاکید بر همکاری ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و منابع آب با شهرداری اهرم جهت ساماندهی سایت پسماند شهر اهرم، شهرداری اهرم نیز پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به محصور کردن و دفن بهداشتی پسماندهای شهری اقدام کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر