جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خبر داد:
فکرشهر: وی ادامه داد: برنامه های تحویل سال نو در این طرح، قرائت زیارت آل یاسین، دعای سال تحویل، پخش پیام رهبری به مناسبت سال نو و در شب هم اجرای مراسم دعای کمیل می باشد...
کد خبر: ۷۴۱
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: به مناسبت نوروز 1393، طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز در 60 امام زاده ی استان اجرا خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان در نشست با خبرنگاران افزود: با همکاری شهرداری ها، پلیس و هلال احمر وسایل اسکان و پذیرایی زوار و گردشگران در امام زاده های استان را فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: برنامه های تحویل سال نو در این طرح، قرائت زیارت آل یاسین، دعای سال تحویل، پخش پیام رهبری به مناسبت سال نو و در شب هم اجرای مراسم دعای کمیل می باشد که مردم با حضور در امامزاده ها می توانند در یک فضای روحانی سال نوی خود را آغاز نمایند.
حجت الاسلام محمدی افزود: همچنین در این ایام در 9 امامزاده ی سطح استان به طور ویژه خیمه های معرفت برگزار خواهد شد که این خیمه ها دارای سه غرفه هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر توضیح داد: یکی از غرفه ها مربوط به کودکان می باشد و با عنوان قرآن بخوانید جایزه بگیرید فعالیت خواهد کرد؛ غرفه ی دوم غرفه ی مشاوره است و غرفه ی سوم نیز غرفه ی پاسخ به سوالات شرعی، دینی، اعتقادی و ... مردم می باشد که در آن سه روحانی مستقر خواهد شد.

 

[[{"fid":"423","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]


وی ادامه داد: بیش از چهار سال است که طرح آرامش بهاری اجرا می شود و ما امسال سوگواره ی یاس نبوی را نیز در فاطمیه ی دوم یعنی از 5 تا 14 فروردین 93 اجرا خواهیم نمود.
حجت الاسلام محمدی افزود: در این طرح فضائل حضرت زهرا بیان خواهد شد و زیارت ایشان قرائت می شود و به خصوص در روز پنج شنبه، 14 فروردین ماه که شهادت حضرت زهرا می باشد مراسم ویژه ای خواهیم داشت که محوری ترین برنامه ی آن همایش خواهران با عنوان رهروان یاس نبوی می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: امسال برنامه ی دیگری در امام زاده ها اجرا خواهد شد که شام غریبان حضرت زهرا (س) می باشد.
وی گفت: سیاست ما در استان بوشهر تنها بیان فضائل حضرت زهراست و در استان از بیان مطالبی که باعث کدورت بین شیعه و سنی شود پرهیز می کنیم زیرا بسیاری از اهل سنت نیز محب حضرت فاطمه ی زهرا (س) می باشند.
حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: بسیاری از مردم هنگام تحویل سال نو به مشهدالرضا و اماکن متبرکه می روند؛ می توان این آیین را در کنار امام زاده ها به انجام رساند که فضایی معنوی ایجاد می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر