جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتستان بر احیا و تقویت کتاب های تالیف نویسندگان استان بوشهر در کتابخانه های شهرستان تاکید کرد. وی گفت: همچنین زمینه ایجاد کتابخانه برای ...
کد خبر: ۷۴۱۵
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: برای تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی در این شهرستان یک میلیارد و 200 میلیون ریال در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان افزود: یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در هر کشوری استفاده از کتاب و فرهنگ کتابخوانی است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: گرچه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی و الکترونیکی افزایش یافته است اما هرگز نتوانسته جای کتاب را بگیرد و کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را حفظ کرده است.

زارع بیان کرد: دولت تدبیر و امید نیز بر اساس برنامه های کاری خود زمینه های افزایش سطح سرانه کتابخانه ها را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه یک سوم کتابخانه های استان بوشهر در دشتستان است ادامه داد: این شهرستان مقام اول را در تعداد کتابخانه های عمومی در میان شهرستان های استان داراست. 

وی بیان کرد: شهرستان دشتستان یکی از بزرگترین مراکز مهم در امر کتابخانه ها در استان بوشهر است که نیاز به حمایت ویژه دارد.

زارع گفت: امروز یکی از ابزارهای مهم که در امر مطالعه و کتابخوانی مورد استفاده قرار می گیرد فضاهای مجازی و کتابخانه های دیجیتال است و نیاز است در کنار این کتابخانه ها، کتابخانه های دیجیتال نیز توسعه یابد.

فرماندار دشتستان بر پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها، احداث کتابخانه عمومی در شهر بوشکان با مشارکت شهرداری و استفاده از ظرفیت خیرین و فضاهای مازاد آموزش و پرورش برای راه اندازی کتابخانه به صورت مشارکتی و ایجاد زمینه لازم عضویت دانش آموزان مدارس در آن ها تاکید کرد.

وی همچنین از اختصاص یک دستگاه خودروی ون برای کتابخانه سیار در اعتبارات آتی شهرستان خبرداد.

فرماندار دشتستان بر احیا و تقویت کتاب های تالیف نویسندگان استان بوشهر در کتابخانه های شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: همچنین زمینه ایجاد کتابخانه برای نابینایان شهرستان و تامین کتاب مورد نیاز این قشر ضروری است. 

مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر در این نشست بر مشارکت خیرین و مردم در امر کتاب و کتابخوانی، توسعه فضاهای کتابخانه ها و تمکین شهرداری به پرداخت سهم نیم درصدی تاکید کرد.

سید علی هاشمی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی میان خانواده ها به ویژه والدین در کنار فرزندان ضروری است.

ماشاء الله احمدی شهردار برازجان گفت: برای ایجاد و راه اندازی کتابخانه های سیار و ثابت در فضاهای عمومی پارک ها و راه اندازی کتابخانه در اتوبوس های سیار شهری برازجان آمادگی کامل داریم.

به نوشته ی ایرنا، در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی دشتستان بررسی و تصمیم هایی در این زمینه اتخاذ شد. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر