سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۲۱
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا از مجموع ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری تنها ۲۷۰ کانون عزادارای سرور و سالار شهیدان را برگزار می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا پولاد روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و دستورهای منتشر شده در این زمینه، همه مساجد و حسینیه‌ها نمی‌توانستند برنامه عزادارای برگزار کنند، اما هرهیات و کانونی تلاش کرد در حد توان خود عزای امام حسین (ع) را برپاکند.

وی بیان کرد: حتی برخی مساجد که توان برگزاری مراسم را ندارند با پخش صدای نوحه‌خوانی سال‌های گذشته نوای نوحه را در محله خود طنین انداز می‌کنند.

پولاد عنوان کرد: در این میان، ۱۳۰ کانون فضای مناسبی داشته و قادر به پذیرای تعداد بیشتری از عزاداران هستند.

وی ادامه داد: عمده کانون‌های مساجد تلاش کرده‌اند که برنامه‌های عزاداری خود را از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم پخش ‌کنند.

او گفت: افزون بر این، ۱۴ هیات مذهبی هم به صورت سیار در مناطق مختلف استان بوشهر در خیابان‌ها و معابر حضور می‌یابند و نوحه‌خوانی می‌کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در شهر بوشهر چهار تکیه در نظر گرفته شده که در حوزه‌های اجتماعی کار می‌کنند.

پولاد، با اشاره به راه‌اندازی پویش هر خانه یک حسینیه و برپایی روضه خوانی‌های خانگی بیان کرد: همه برنامه‌ها با حفظ شرایط بهداشتی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  برگزار می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دو پویش اجتماعی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و تامین هزینه‌های درمانی بیماران کلیوی خبر داد.

پولاد از همه عزاداران خواست به این پویش‌ها بپیوندند و به نیازمندان یاری رسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر