شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تنگستان استان بوشهر گفت: المپیاد ورزشی روستایی منطقه جنوب و جنوب غرب کشور با عنوان 'تنگسون'16 و 17 بهمن سال جاری در محل آبگرم شهر اهرم مرکز این شهرستان برگزار می شود.به گزارش فکرشهر، رسول رستمی روز یکشنبه درنشست هماهنگی برگزاری المپیاد ورزشی افزود: دراین مسابقات بیش از 200 ورزشکار از 15 استان جنوبی و جنوب غرب کشور شرکت خواهند داشت. وی اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی در جامعه از اهداف اساسی دولت تدبیر و امید است که دراین ارتباط برگزاری جشنواره های ورزشی و بازی های بومی و محلی نقشی اساسی در تحقق این هدف ایفا می کند.
کد خبر: ۷۶۲۲
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تنگستان استان بوشهر گفت: المپیاد ورزشی روستایی منطقه جنوب و جنوب غرب کشور با عنوان 'تنگسون'16 و 17 بهمن سال جاری در محل آبگرم شهر اهرم مرکز این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، رسول رستمی روز یکشنبه درنشست هماهنگی برگزاری المپیاد ورزشی افزود: دراین مسابقات بیش از 200 ورزشکار از 15 استان جنوبی و جنوب غرب کشور شرکت خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی در جامعه از اهداف اساسی دولت تدبیر و امید است که دراین ارتباط برگزاری جشنواره های ورزشی و بازی های بومی و محلی نقشی اساسی در تحقق این هدف ایفا می کند.

رستمی ادامه داد: باید تلاش کنیم از این فرصت مغتنم برای بومی سازی این ورزش ها برای نسل جوان و نوجوان در سطح مدارس و فضاهای آموزشی بهره ببریم.

وی بیان کرد: برگزار این این المپیاد در تنگستان باعث معرفی این شهرستان درکشور شود که دراین زمینه باید از همه ظرفیت های رسانه ای استفاده مطلوب صورت گیرد.

رستمی یادآور شد: از ابتدای سال 93 برنامه های فرهنگی و ورزشی متعددی در سطح شهرستان اجرا شده که به عنوان یک برنامه شاخص استانی در رسانه ها بازتاب داشته است.

وی ادامه داد: بازی های استانی بومی و محلی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، جشن ملی زکات خرما، کنگره ملی بزرگداشت شهادت رییسعلی دلواری، همایش بزرگداشت علم الهدای اهرمی، گرامیداشت ارتحال حضرت امام (ره) از جمله این برنامه های شاخص در سال جاری بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تنگستان گفت: بر اساس سند توسعه فرهنگی اجتماعی شهرستان برنامه های فرهنگی متعددی را در طول سال مدون کرده ایم.

رئیس هیات وزرش های بومی و محلی استان بوشهر اظهار کرد: موافقت با برگزاری المپیاد ورزشی روستایی کشوری در تنگستان از سوی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، بیانگر سوابق موفق این شهرستان در برگزاری و حضور فعال در جشنواره ها و بازی های بومی و محلی بوده است.

عبدالمحمد سرتلیان بیان کرد: در تلاشیم با همکاری آموزش و پرورش بازی های بومی و محلی را در سطح استان احیا کنیم.

رییس هیات ورزش روستایی بومی و محلی شهرستان تنگستان گفت: آقایان ورزشکار در هفت رشته کشتی سنتی با شال، تیراندازی، سوارکاری، سوارکاری قیقاچ، پرتاب ورزنه، پرش طول، یک لنگ پا و بانوان ورزشکار در شش رشته تیراندازی، سوارکاری قیقاچ، یک لنگ پا، پرتاب وزنه، خانه بازی، یه قل دوقل و دو سی سی به مسابقه می پردازند.

علی معراجی گفت: علاوه بر این رشته های ورزشی، برخی از بازی ها بومی و محلی نیز به منظور آشنایی بیشتر مردم با این بازی ها در سطح روستاهای شهرستان برگزار می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر