جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۹۲
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۱

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: ربط دادن همه مسائل و مشکلات مملکت به جنگ اقتصادی و دشمن صحیح نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های شیعه قرائت زیارت اربعین که از شعائر الهی است.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است اما امسال بخاطر شیوع کرونا برگزار نمی‌شود، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید تابع برنامه‌های ستاد ملی کرونا باشیم و همه بدانند عشق و دلدادگی رهبرمان به سید و سالار شهیدان کمتر از ما نیست و یقیناً بیش از همه ما به آثار و برکات پیاده روی اربعین واقف هستند.

وی اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل است و باید آن را بزرگ بداریم، ادامه داد: امسال با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، مراسم قرائت زیارت اربعین در کنار مزار شهدای گمنام دیر در فضای باز و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه ولایت مداران در برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر همچون ماه محرم موارد بهداشتی را رعایت کنند، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی در ایام اربعین بر مراسم نظارت و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت گیری بیشتری داشته باشند.

لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به خستگی کادر درمان و پزشکان، افزود: افرادی که به مصیبتی دچار می‌شوند از برگزاری مراسم تشییع پرهیز کنند و مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی کمک حال پزشکان و پرستاران باشند.

حسینی گفت: در اینکه ما دچار جنگ اقتصادی هستیم بحثی نیست اما ربط دادن همه مسائل و مشکلات مملکت به جنگ اقتصادی و دشمن صحیح نیست و از آن طرف هم تمام مشکلات را به گردن دولت انداختن نیز بی انصافی است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا راه کار برون رفت از مشکلات را بیان کردند که مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد، جلوگیری از خام فروشی، توجه به نیروهای جوان و ظرفیت‌های داخلی و غیره از جمله این موارد است.

خطیب جمعه دیر با اعلام اینکه عدم معرفی وزیر صمت به مدت چهار ماه چه ربطی به آمریکا دارد، افزود: شما در فروردین شاهد بودید جوجه‌های یک روزه را با بولدوزر و لودر زیر خاک کردند و یا کسی بخواهد سرمایه گذاری و تولید کند برای گرفتن مجوز باید یک سال و دو سال بین ادارات پاس کاری شود را نمی‌توان به گردن آمریکا انداخت.

مدیریت جهادی داشته باشیم

حسینی با بیان اینکه باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم، گفت: جنگ اقتصادی و تحریم دشمن واقعیت است اما خودمان هم تدبیر و مدیریت جهادی داشته باشیم تا مشکلات حل شود.

وی مناظره اول کاندیداهای انتخابات آمریکا را مایه رسوایی آنها دانست و یادآور شد: وضع آمریکا از اول روشن بوده ولی ما باید عبرت بگیریم و اگر آنها را نکوهش می‌کنیم که چرا در برنامه زنده این حرف‌ها را زدند، اما در کشور ما چرا در انتخابات باید شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه باید مواظب چنین حرکاتی در کشور خودمان باشیم، افزود: آنها ادعای اسلامیت و انقلابی بودن ندارند ولی ما که ادعای شیعه گری و انقلابی بودن داریم این کارها را نکنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر