دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۱۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: سامانه‌ها و شبکه‌های الکترونیکی و غیر حضوری خدمات رسانی، شفافیت و سلامت برای جامعه به دنبال دارد که تقویت آنها ضروری است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری بوشهر، عباس جشمیدی روز یکشنبه در نشست هماهنگی توزیع الکترونیکی گاز مایع افزود: اشکال در شبکه توزیع از مهمترین مشکلات در توزیع اقلام اساسی است که باید سامان داده شود و بهترین راهکار برای حل این مشکل حرکت به سمت دولت الکترونیک است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر باید از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای تحقق این برنامه استفاده شود.

جمشیدی اضافه کرد: در این ارتباط توزیع سامانه‌ای گاز مایع گامی درجهت مدیریت مصرف و حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک است.

فرماندار بوشهر ادامه داد: وقتی میزان مصرف مشخص شود به طور قطع مدیریت مصرف نیز معنی پیدا می‌کند و تا زمانی که مصرف بی برنامه باشد اگر همه گاز کشور هم وارد این شهرستان شود باز هم کم و نیاز مخاطب تامین نمی‌شود.

وی تاکید کرد: سامانه‌ای کردن توزیع گاز مایع در هدفمند کردن توزیع و مصرف موثر است و باید برای استفاده از این زیرساخت فرهنگ سازی لازم انجام شود.

فرماندار بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۹۹ درصد شهرها و ۹۸ درصد روستاهای این استان مجهز به لوله کشی گاز هستند و با توجه به هزینه‌ای که در این بخش انجام شده مردم باید از این امکانات استفاده کنند.

وی همچنین بر ضرورت ارائه مشوق‌های لازم به مردم در زمینه گازکشی به خانه‌های خود تاکید کرد.

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: برای تحقق دولت الکترونیک و تامین بموقع و شفاف سوخت مورد نیاز شهروندان امسال توزیع نفت گاز (گازوئیل) و گاز مایع در این استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مسعود نیک تاج افزود: بر این اساس مشتریان نفت گاز شامل ماشین آلات کشاورزی، دامداری‌ها، صنایع کوچک و سایر مصرف کنندگان گاز مایع پس از ثبت درخواست در سامانه دریافت فرآورده (سدف) و بعد از تائید نهایی نسبت به شارژ کارت بانکی متقاضیان اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح فرآیند صدور و چاپ حواله کاغذی غیر فعال و سهمیه این دسته از مصرف‌کنندگان در کارت بانکی که در هنگام ثبت نام در سامانه سدف معرفی کرده‌اند قابل دریافت و پرداخت وجه است.

نیک تاج ادامه داد: همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این دستورالعمل در استان بوشهر فراهم شده‌است و از همشهریان و متقاضیان سوخت درخواست می‌شود با مراجعه به سایت اعلام شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای همه کسانی که از طریق زیرساخت الکترونیک ثبت نام کرده اند، نفت سفید و گاز مایع هم شارژ شده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نیک تاج اضافه کرد: براین اساس برای هر خانوار ماهانه ۴۶ کیلوگرم گاز مایع تعریف شده‌است که می‌توانند به ۲۴۲ عامل توزیع فعال در استان بوشهر مراجعه و از طریق کارت بانکی گاز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۳۲ هزار خانوار در استان بوشهر در سامانه سدف ثبت نام کرده و گاز مایع مورد نیاز آنها شارژ شده‌است.

نیک تاج ادامه داد: مردم برای دریافت نفت سفید و گاز مایع مورد نیاز به عاملان توزیع فعال در این استان مراجعه و از کارت بانکی خود استفاده کنند تا به عنوان مصرف کننده در سامانه ثبت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر