جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۷۲۴
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: بارش بی سابقه تگرگ در شهرستان دشتستان آسیبی به آثار تاریخی این شهرستان وارد نکرده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، نصرالله ابراهیمی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی و اولین بارش پاییزی در استان، بارش بی سابقه تگرگ را در شهرستان دشتستان شاهد بودیم که با بررسی‌های میدانی، مشخص شد آسیبی به آثار این شهرستان وارد نشده است.
 
وی افزود: برخی از بخش‌های این شهرستان، چون آبپخش، ارم و سعد آباد، ریزش سنگین تگرگ رخ داد و آثار تاریخی کاخ سنگ سیاه در روستای جتوط و گور دختر و کوشک اردشیر (دوره ساسانیان) در روستای پشت پر در معرض این بارش بودند که آسیبی ندیدند.
 
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر یادآور شد: تا کنون بیشتر آثار استان مرمت و یا استحکام بخشی اضطراری شده است و با آسیب شناسی محل، از ورود آب‌های سطحی به آثار جلوگیری شده است.
 
ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از عصر چهارشنبه هفته گذشته، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وارد شدن خسارات احتمالی به آثار در نظر گرفته بودیم که بر این اساس، خسارتی به این بخش وارد نشد و بیشتر خسارت‌ها در بخش کشاورزی و تاسیسات برق استان بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر