دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۶۰۷
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طی سال جاری چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در نشست کمیته اشتغال بوشهر اظهار داشت: در راستای تقویت اشتغال در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و زمینه اشتغال برای مددجویان فراهم شده است.

وی ایجاد اشتغال را از سخت‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای محرومان سختی دو چندان دارد زیرا این افراد از سرمایه اولیه محروم هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم برای محرومان در مناطق محروم ایجاد اشتغال کنیم با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود که سختی کار را سه برابر می‌کند.

لطفی با اشاره به دستاوردهای این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان گفت: با استفاده از دو مدل اشتغال امداد که هدایت شغلی و راهبری شغلی می‌باشد ضمن توجه ویژه به استعدادها و توانایی مددجویان و با حمایت‌های مالی این نهاد؛ اقدامات مؤثری در امداد برای رفع بیکاری مددجویان و خانواده آنها شده است.

وی مددجویان کمیته امداد را خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها برشمرد و افزود: معوقات مددجویان کمیته امداد در حوزه وام اشتغال کمتر از یک درصد است که نشان‌دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به ایجاد هزار و ۲۱۹ شغل برای مددجویان این نهاد در قالب کاریابی و دو هزار و ۷۸۱ شغل ایجادی جدید در قالب طرح‌های خوداشتغالی در ۸ ماهه سال ۹۹ خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری بیش از شش هزار فرصت شغلی از این دو محل محقق خواهد شد.

لطفی همچنین از پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان در هشت ماهه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: اعتبارات کل اشتغال سال ۹۹ کمیته امداد استان ۱۷۰ میلیارد تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بانک‌های عامل تا پایان امسال کل اعتبارات ذکر شده ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر