سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۲۶
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با تلاش نیروهای راهداری این استان محورهای ارتباطی برازجان - کنارتخته قبل ازتونل دریاقلی که به علت سیلاب و ریزش کوه امروز یکشنبه بسته شده بود بازگشایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جهانگیر دهقانی افزود: براین اساس در زمان حاضر محورهای ارتباطی گناو- برازجان ، دیلم - بهبهان، جاده ساحلی بوشهر- گناوه - ریگ و دیلم - هندیجان بعلت طغیان رودخانه‌های فصلی و بارندگی مسدود است.

دهقانی اضافه کرد: افزون براین چندین محور روستایی در شهرستان گناوه شامل تُل ُتل - بقعه در بخش مرکزی و گاوسفید در بخش ریگ و روستاهای چاه تلخ، مال شهاب، خواجه گیر، بیدو، کُنار خاطر و شیخ زنگی و بنه احمد شهرستان دیلم نیز همچنان مسدود هستند.

وی اضافه کرد:آبگرفتگی محورهای روستایی به صورت موقت است و انتظار می‌رود با فرونشستن آب آبنماها این راه‌های روستایی باز شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: همچنین قسمتی از بخشهای شبانکاره، سعدآباد،  آبپخش و شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار آبگرفتگی معابر و برخی از خانه‌ها شده‌است که اکیپ‌های امدادی در حال امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: همچنین در زمان حاضر باد شدید منجر به قطعی برق گناوه شده ‌است که با تلاش نیروهای برق این شهرستان مشکل بخش زیادی  از مشترکین برطرف و تنها بخش کمی از آن هنوز قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و منازل از مهمترین مشکلات این بارندگی است که نیروهای امدادی هلال احمر در حال امداد رسانی به مردم هستند.

دهقانی اعلام کرد: میزان بارش استان بوشهر از روز جمعه تا ساعت ۱۲.۳۰ روز یکشنبه در جزیره خارگ ۱۰۰.۹ و در شهرستان‌های گناوه ۸۹.۶ دیلم ۵۰.۶، برازجان ۱۱۴.۷، جم ۱۹.۸، دیر ۷.۹ و در ایستگاه بهرگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده‌است.

وی افزود: این میزان در ایستگاه‌های فرودگاهی و دریایی بوشهر به ترتیب ۱۱.۷ و ۱۰ میلی متر گزارش شده‌است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر