دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۶۷
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: طرح پیک کتاب با هدف رونق کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب در ایام کرونایی در کتابخانه‌های عمومی بوشهر و دشتی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید علی هاشمی  در آیین آغاز طرح پیک کتاب در استان بوشهر بیان کرد: اجرای این طرح ویژه کتاب دوستان برای اولین‌بار در استان بوشهر در شهرستان‌های بوشهر و دشتی آغاز شد.
 
وی افزود: در این طرح همکاران ما درخواست امانت کتاب را در تماس تلفنی، پیامک و یا از طریق سامانه اینترنتی دریافت خواهند کرد و در عصر همان‌روز کتاب به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت امانت کتاب با شماره تلفن ۳۳۵۴۹۰۹۲  تماس بگیرند یا به شماره همراه ۰۹۰۳۰۵۰۸۴۲۰ پیامک بزنند، همچنین می‌توانند سفارش خود را در درگاه اینترنتی به آدرس www.samanpl.ir ثبت کنند.
 
وی  با بیان اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی در درگاه یاده شده قابل جستجو است، اضافه کرد: منابع درخواست شده با پیک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درِ منزل تحویل اعضا می‌شود.
 
هاشمی عنوان کرد: کتاب‌های امانتی پس از برگشت به کتابخانه به مدت دو هفته قرنطینه می‌شود و پس از آن دوباره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه از تهدید کرونا به عنوان فرصت استفاده شد و اجازه ندادیم که کتابخانه‌ها با رکود مواجه شوند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم اجرای این طرح موجب رونق کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر اظهار کرد: اگرچه کرونا آمار امانت کتاب را دستخوش تغییر قرار داده و حدود ۹۰ درصد کاهش داد، ولی فعالیت‌های فرهنگی ترویجی کتابخانه‌های استان با جدیت تمام و با برنامه‌های مختلف از طریق فضای مجازی این خلا را جبران کرد.
 
وی بیان کرد: متقاضیان در این طرح تا ۱۰ کتاب هم  می‌توانند به امانت بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با پیک موتوری به دستشان می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر