جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۳۱۵
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج شدن دریا طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه گفت: شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ۴۸ ساعت آینده گاهی وزش ملایم باد، غبار محلی و در ابتدای صبح نیز در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان است.

وی اضافه کرد: از اواسط روز سه شنبه تا پایان هفته عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان سبب افزایش ناپایداری‌های جوی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت در سطح استان به تناوب بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام هشدار دریایی سطح زرد از وزش باد نسبتاً شدید با جهت جنوب شرقی طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه خبر داد و افزود: این وضعیت پدیده غالب سواحل استان بوشهر و عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس خواهد بود.

شکوهی‌پور با اشاره به مواج شدن دریا طی روزهای یاد شده، افزود: ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق شمالی خلیج فارس گاهی تا ۲ متر خواهد بود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر