پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۸۵
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸

فکرشهر: مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: وقوع حوادث مختلف طبیعی از سال ۹۶ تاکنون منجر به خالی شدن انبارهای امدادی این جمعیت شده بود که با تمهیدهای انجام شده، در زمان حاضر۵۰ درصد ظرفیت آنها شارژ شده‌است.

به گزارش فکرشهر، روح الله استاک روز چهارشنبه در نشست با رسانه‌های استان بوشهر در سالن شهدای خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان افزود: همچنین کارخانه نساجی جمعیت هلال احمر نیز فعال شده‌است.

وی بیان کرد: قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر را مکلف به انجام یک سری وظایف خاص کرده‌است این درحالی است که هیچ اعتباری برای این جمعیت در ردیف بودجه پیش بینی نشده‌است.

استاک ادامه داد: انتظار می‌رود دولت و مجلس شورای اسلامی برای انجام وظایف تعیین شده برای این جمعیت در قانون مدیریت بحران بودجه لازم را تخصیص دهند.

۴ هزار خانه هلال در کشور راه‌اندازی شد

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی خانه‌های هلال در کشور اضافه کرد: در زمان حاضر چهار هزار خانه هلال در کشور راه‌اندازی و قرار است تا پایان کار دولت دوازهم این شمار به پنج هزار خانه افزایش یابد.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به نقش خانه‌های هلال، جمعیت هلال احمر برای مدیریت حوادث و سوانح در لحظه نخست، قرار است در برنامه دراز مدت این شمار را به ۳۷ هزار خانه افزایش یابد.

استاک بیان کرد: خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری و با هدف آموزش روستائیان برای سرعت عمل در حوادث احتمالی از سوی نیروهای آموزش دیده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ادامه داد: با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها، مناطق کم برخوردار، ادارات و مساجد می‌توان امدادرسانی در زمان حادثه را سرعت بخشید.

 وی با بیان اینکه هر خانه هلال یک جمعیت هلال احمر کوچک است، گفت: در این خانه‌ها همه نوع آموزش ارائه می‌شود تا مردم منطقه آمادگی لازم را برای مشارکت در حوادث احتمالی داشته باشند.

حدود ۲۰ هزار نفر در طرح نذر آب ۳ خدمات رسانی شدند

 استاک با اشاره به طرح نذر آب ۳ گفت: ۲۴ استان کشور  امسال در این طرح مشارکت داشتند که به استان‌هایی که دچار خشکسالی بودند شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان خدمات رسانی شد.

وی بیان کرد: ارزش کل خدمات ارائه شده در قالب نذر آب ۳، معادل ۱۱۴میلیارد ریال است و در این طرح به ۱۹هزار و۹۴۲ نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شد.

۱۴۰۰ دستگاه کپسول و اکسیژن ساز میان مراکز درمانی توزیع شد

استاک در باره جمع آوری کمک‌های مردمی ویژه روزهای کرونا از سوی مراکز استان‌ها و شعب جمعیت هلال احمر گفت: با همکاری یکهزار خانه هلال و مشارکت ۷۲هزار و ۶۹۴ داوطلب به میزان یکهزار و ۶۲۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت در قالب اجرای کمپین نفس هزار کپسول اکسیژن و ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال برای مراکز درمانی تامین شد.

مشارکت گسترده اعضای جمعیت هلال احمر در طرح‌های ناظران و آمران سلامت

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص طرح ناظران سلامت گفت: ۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از اعضای این جمعیت در قالب ۳۰هزار و ۲۲۰ تیم در این طرح شرکت کردند.

استاک ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار و ۶۰۰ تیم ثابت و سیار در قالب ۳۱هزار و ۲۳۶ پایگاه در طرح آمران سلامت شرکت کردند.

وی ادامه داد: در قالب طرح ناظران سلامت یک میلیون و ۹۹ هزارو ۵۷۴ ماسک، ۷۷هزار و۸۷ لیتر مواد ضد عفونی کننده و در این مدت پنج میلیارد و ۷۸۴میلیون و ۴۹۲ هزار ریال  کمک‌های مردمی جمع آوری شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر