پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۸۹
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر گفت: راه‌اندازی ۱۶ پایگاه اورژانس تا پایان سال ۱۴۰۰ مصوب شده است که با این تعداد، شمار پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری استان به ۷۰ می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما عبدالرحیم دادجو افزود: در زمان حاضر بسیاری از نقاط استان به اورژانس جاده‌ای و شهری دسترسی ندارند که با راه‌اندازی این ۱۶ مرکز دسترسی در استان کامل می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان اورژانس استان  اکنون با ۵۵ آمبولانس در قالب ۵۳ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه هوایی فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس استان گفت: ۳۵ هزار متر زمین در گذر امام علی تملک شده است که در فاز نخست پیش از پایان سال جاری پایگاه اورژانس هوایی در آن کلنگ زنی می‌شود و در مراحل بعد سوله بحران، ستاد مرکزی اورژانس استان و امکانات آموزشی و ورزشی برای کارکنان و تعمیرگاه مرکزی آمبولانس‌ها در آن احداث می‌شود.

دادجو افزود: پایگاه اورژانس هوایی استان بوشهر از سال ۹۳ در بوشهر با همکاری  و استفاده از بالگرد پایگاه هوایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد اما از سال ۹۶ یک فروند بالکرد از شرکت خصوصی اجاره شد تا به صورت دربست به عملیات هوایی اورژانس بپردازد.

رئیس سازمان اورژانس استان گفت: امروز بیماران در استان نگران اعزام به موقع به مراکز درمانی نیستند و بالگرد اورژانس هوایی در دشوارترین شرایط آنها را به مراکز درمانی استان و در صورت لزوم به شیراز منتقل می‌کند.

دادجو افزود: در راستای اقدامات توسعه‌ای سازمان اورژانس استان از سال ۹۱ تبدیل پایگاه‌های کانکسی به ساختمان آغاز شده است و در هشت سال گذشته برای ۲۵ پایگاه از ۳۶ پایگاه کانکسی استان ساختمان‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۱ پایگاه کانکسی باقی مانده، ۳ ساختمان در عالی‌شهر، دویره و دوراهک دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ساختمان پایگاه ‌های گلستان دشتی و بندر ریگ نیز در دست اجرا است و ساخت ۳ ساختمان را نیز خیرین سلامت تقبل کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر