يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۸۳۲
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت: هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و اشتغال از جمله الزامات مهم تحقق شعار سال است.

به گزارش فکرشهر، رسول زارعی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی دیگر از الزامات تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها که بسیار مهم و تاثیرگذار به شمار می‌رود زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تمرکز بر مقوله سرمایه‌گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی مهم در بخش تولید به شمار می‌روند بیان کرد: بهره‌گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اهتمام برای به روزرسانی فناوری‌های موجود به ویژه واحدهای تولیدی با بهره‌وری پایین در صنایع کشور از جمله دیگر الزامات بخش تولید است.

زارعی همچنین بر ضرورت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بویژه در بخش سرمایه‌گذاری با هدف روان سازی، سرعت بخشی و شفافیت و توجه به استفاده از ظرفیت فناوری در زمینه تولید و تامین خدمات و توجه و تمرکز به مقوله اقتصاد هوشمند را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر درباره پشتیبانی‌ها به عنوان دومین اصل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در شعار سال گفت: یکی از مهمترین پشتیبانی‌ها بهبود تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق پرداخت موثر تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی واقعی است.

به گفته زارعی همچنین استفاده کاراتر از ظرفیت بازار سرمایه در تامین مالی بخش تولید نیز به عنوان دومین راهکار و پشتیبانی در حوزه تولید به شمار می‌رود.

زارعی اضافه کرد: توسعه و تکمیل درگاه‌ها و سامانه‌های الکترونیکی صدور مجوزهای کسب و کار و سرمایه‌گذاری، تقویت شفافیت و سرعت انجام کارها با همکاری موثرتر و مسئولانه‌تر دستگاه‌های متولی این امور با وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی پایش فضای کسب و کار در کشور ضروری است.

وی ادامه داد: کاهش هزینه فرصت تولید از طریق هزینه دار کردن فعالیت‌های نامولد و در برخی موارد سوداگرانه از جمله دیگر مواردی است که باید در حوزه پشتبانی‌ها به آن توجه کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر همچنین برضرورت تعدیل بدهی‌ها و جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی بویژه واحدهای کارآمد در شرایط تحریم اقتصادی تاکید کرد.

وی بیان کرد: روان سازی تجارت از طریق مبادی گمرکی کشور با تجهیز گمرکات، اصلاح قوانین و مقررات متعدد و توقف ابلاغ برخی مقرراتی که برنامه ریزی تولید و ترخیص کالاها را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند، ضروری است.

زارعی در باره بحث مانع زدایی‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: شناسایی موانع تولید و فضای کسب و کار با هدف شفافیت، رقابت و  روان سازی فضای کسب و کار، شناسایی و برطرف کردن قوانین و مقررات و موانع بخش تولید و فرهنگ سازی عمومی برای مصرف کالای ایرانی از جمله الزامات مهم در بحث مانع زدایی‌ها است که باید انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر