چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۳۰۹
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در سه سال اخیر ۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال‌زایی جوانان، از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، حسین دهجان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: با پرداخت این تسهیلات در ۲ مرحله از سال ۹۷ تاکنون ۷۰ طرح اشتغال‌زایی توسط جوانان استان بوشهر اجرا شده‌است.

وی افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها از ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد بوده و هر طرح ارائه شده به طور میانگین  برای ۲ تا ۳ نفر اشتغال‌زایی کرده‌است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی جوانان معادل ۸۰ درصد اعتبار لازم برای سرمایه‌گذاری در طرح ارائه شده و تا یک میلیارد ریال است و به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال پرداخت می‌شود.

 دهجان ادامه داد: علاوه بر این در قالب فعالیت‌های کارآفرینانه وزارت ورزش و جوانان، تاکنون افزون بر ۴۰ دوره آموزشی راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی با تامین اعتبار اداره کل ورزش و جوانان از سوی جهاددانشگاهی در استان بوشهر برگزار شده‌است.

وی افزود: این دوره‌ها که از سال ۹۹ آغاز شده‌است در زمینه آموزش بازاریابی و راه‌اندازی استارتاپ‌ها و مراکز نوآوری است که تاکنون ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای آن اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: در قالب تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح و  تامین اعتبار اداره کل ورزش و جوانان و مشارکت جهاد دانشگاهی، افزون بر یکهزار سرباز وظیفه در استان بوشهر مهارت‌های حرفه‌ای را فرا گرفتند.

دهجان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در افزایش نرخ اشتغال جوانان، گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در این استان برای آموزش مهارتی سربازان هزینه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر