دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۳۶۵
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال نسبت به اسفندماه پارسال تعداد موارد بستری مثبت کرونا در این شهرستان بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در دشتی افزود: به دلیل کاهش پروتکل های بهداشتی شاهد موج چهارم و گسترده  ویروس کرونا و افزایش تعداد موارد بستری و فوتی در سطح شهرستان هستیم.

وی افزود: موج چهارم کرونا در شهرستان دشتی بسیار نگران کننده است و اگر همراهی و مشارکت بهتر مردم نداشته باشیم روزهای بسیار سخت تری در پیش داریم.

وی از همراهی بسیار خوب اصناف شهرستان در تعطیل نمودن بازار قدردانی کرد و خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در رعایت شیوه های نامه بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و برگزاری مجالس ختم و شادی شد.

فرماندار دشتی افزود: با تلاش شبکه بهداشت و درمان دشتی و مجموعه بیمارستان زینبیه خورموج تعداد تخت های ویژه کرونا از ۱۲ تخت به ۲۰ تخت افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی نیز گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۵۸۴ مورد مثبت کرونا در دشتی شناسایی و ۳۹ نفر در بخش کرونایی بیمارستان زینبیه خورموج بستری شده‌اند.

پرویز احمدی افزود: تعداد موارد مثبت بیماری کرونا از ۲ نفر در روز در اسفندماه سال گذشته به تعداد ۱۹ نفر در فروردین ماه رسیده است و تعداد موارد بستری نیز ۱۰ برابر افزایش یافته است.

  وی تاکید کرد: برای رفاه حال شهروندان  و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاستن از بار رفت و آمدها و مراجعات،  کلیه مراکز خدمات جامع و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت آماده پاسخگویی و ارائه هرگونه مشاوره غیرحضوری به افراد مشکوک و دارای علامت بیماری کرونا هستند و افراد دارای علائم حاد تنفسی مانند تنگی نفس و نیز تب بالا و سرفه‌های زیاد جهت دریافت خدمات مورد نیاز می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت  شهرستان مراجعه کنند.

احمدی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهید الیاس احمدی خورموج نیز  به عنوان مرکز منتخب کووید ۱۹  بصورت ۱۶ ساعته آماده ارائه خدمات به  همشهریان  است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی افزود: بیشتر عوامل شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، حضور در مراسم شادی و مراسم ختم و تشییع جنازه و کاهش  رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی  گفت: لازم است کلیه افراد پس از بهبودی ضمن استفاده از ماسک در محل کار یا اجتماع،  فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و نسبت به ایجاد تهویه مناسب در منزل و محل کار  دقت لازم را داشته باشند چون احتمال ابتلای مجدد آنان و افراد خانواده یا همکاران وجود دارد.

 احمدی اضافه کرد: در زمان  حاضر کلیه گروههای سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و به صورت مقایسه ای، در موج جدید شیوع این بیماری، جوانان و کودکان بیشتر درگیر می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر