شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: روستاییان شهرستان دشتی می گویند: هم اکنون به جای پل آب نما در آبراهه و رودخانه های فصلی مسیر راه های ارتباطی روستایی این شهرستان احداث شده که درهنگام بارندگی و سیلاب برای تردد ساکنان روستاها مشکل ساز می شود و احداث پل در این محل ها ضروری است.به گزارش فکرشهر، آنان روز دوشنبه با مراجعه به خبرنگار ایرنا در این شهرستان گفتند: اکثر راه روستایی شهرستان در محورهای بخش های مرکزی، شنبه وطسوج وکاکی دارای آب نما در محل آبراهه های فصلی است که درفصل بارندگی و بالا آمدن این آبراهه هاا باعث مسدود شدن جاده های روستایی بویژه برای خودرهای سبک وسواری مردم می شود.
کد خبر: ۸۷۵۵
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: روستاییان شهرستان دشتی می گویند: هم اکنون به جای پل آب نما در آبراهه و رودخانه های فصلی مسیر راه های ارتباطی روستایی این شهرستان احداث شده که درهنگام بارندگی و سیلاب برای تردد ساکنان روستاها مشکل ساز می شود و احداث پل در این محل ها ضروری است.

به گزارش فکرشهر، آنان روز دوشنبه با مراجعه به خبرنگار ایرنا در این شهرستان گفتند: اکثر راه روستایی شهرستان در محورهای بخش های مرکزی، شنبه وطسوج وکاکی دارای آب نما در محل آبراهه های فصلی است که درفصل بارندگی و بالا آمدن این آبراهه هاا باعث مسدود شدن جاده های روستایی بویژه برای خودرهای سبک وسواری مردم می شود.

یکی ازساکنان بخش مرکزی دشتی می گوید: در مسیر روستاهای بخش مرکزی درکوهپایه مند چندین آبراه فصلی وجود دارد که با اولین بارندگی برای ساعت های زیادی رفت وآمد در آنها متوقف می شود.

حسن حسینی زاده افزود: راه روستاهای چاوشی به درازی وفقیه حسنان که بیش از14 روستا درمسیر آن قرار دارد، دارای آب نماهای متعددی است که باید هرچه زودتر تبدیل به پل شود.

وی اضافه کرد: این جاده به دلیل داشتن آب نما وپیچ های خطرناک از نقاط حادثه خیز شناخته شده است.

یکی از ساکنان روستاهای بخش شنبه وطسوج گفت: راه شنبه به درویشی وباغان وکردلان دارای چندین آب نمای خطرناک است که با کمترین بارندگی این مسیر برای چندساعت مسدود می شود وهرگونه تردد غیرممکن است.

حیدری بیان کرد: درخواست ما ازمسوولان شهرستان این است که هر ساله تعدادی ازاین آب نماها را تغییروضعیت دهند و به پل های ایمن ومطمئن برای عبورومرور درهمه مواقع تبدیل کنند.

یک ساکن روستاهای پشتکوه دشتی نیز به مشکل مسیر روستاهای پشتکوه که دارای چندین آب نما وپیچ خطرناک است اشاره کرد و خواستار اصلاح این مسیر وتبدیل آب نما ها به پل شد.

احمد دهوکی اضافه کرد: درچندسال گذشته به دلیل بارندگی وبالا آمدن آب آبراه چندین زن زائو نتوانستد بموقع خود را به بیمارستان زینبیه خورموج برسانند ومشکلاتی برای ماداران وفرزندان بوجود آمد.

معاون امور عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری دشتی در این زمینه گفت: هم اکنون 769 کلومتر راه فرعی و روستایی در این شهرستان وجود دارد.

حمید بردستانی افزود: دراین محورها 23 آب نما در محل آبراه های فصلی وجود دارد که نیاز به تبدیل وضعیت به پل دارند.

بردستانی افزود: برای تبدیل این آب نما ها به پل بیش از30میلیارد ریال مورد نیازاست.

بردستانی تاکیدکرد: 10 آب نما دارای وضعیت بسیار اضطراری وخطرناک هستند که درمسیر های پر تردد روستایی قراردارند که برای احداث پل براین محورها حداقل به 10 میلیارد ریال به صورت فوری نیازمند هستیم که امیدواریم ازمحل اعتبارات استانی یا ملی تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر