چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۴۰۹
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

فکرشهر- مصطفی منفرد: به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی به همت پایگاه ملی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جزیره تاریخی و کهن خارگ و با همکاری کتابخانه مکتب فرهاد کودکان و نوجوانان از آثار تاریخی این جزیره تاریخی و کهن بازدید کردند.

به گزارش فکرشهر، در این تور که با رعایت کلیه دستور العمل های بهداشتی برگزار شد، بازدید کنندگان از محل کتیبه هخامنشی، گور معابد ساسانی و بقعه متبرکه امامزاده میر محمد ابن حنفیه بازدید کردند.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جزیره تاریخی و کهن خارگ در این باره گفت: در ادامه برنامه های بزرگداشت هفته میراث فرهنگی با همکاری این تور یک روزه برگزار شد.

شهرام اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه میراث فرهنگی افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مهمترین گروه های هدف در حوزه میراث هستند که سعی شد تاریخچه و پیشینه آثار تاریخی و به زبان کودکانه برای آن ها ارائه شود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر کودکان از این تور گفت: امیدوارم در آینده با مهار کامل بیماری کرونا ضمن رونق در توسعه گردشگری کشور، شاهد حضور گردشگران در این جزیره تاریخی و کهن باشیم و بتوانیم تور های گردشگری و آشناسازی بیشتری برای گروه های مختلف برگزار کنیم.

اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: بقعه متبرکه امامزاده میر محمد ابن حنفیه، میزبان شهدای گرانقدر این جزیره است که در ادامه تور گردشگری ضمن ادای احترام به مقام والای این شهدای گرانقدر سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز گرامی داشته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر