جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۵۷
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: ارائه خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در پنج شهرستان نارنجی این استان از امروز آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس نعمتی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اساس ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی و با تمهیدات اندیشیده شده، از امروز فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی علاوه بر شهرهای زرد و آبی در شهرستان‌های نارنجی نیز آغاز شد.

وی افزود: ارائه خدمات امانت منابع با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا  در این کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد اما سالن‌های مطالعه همچنان تعطیل است.

 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر اضافه کرد: در شرایط حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و با جدیت اجرا می‌شود.

نعمتی گفت: کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های دیر و کنگان که در سطح هشدار قرمز کرونایی قرار دارند تنها به ارائه خدمات مجازی می‌پردازند.

وی یادآور شد: ضدعفونی فضای کتابخانه، وجود قفسه برای قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، بخشودگی جرایم در صورت بازگشت کتاب، افزایش مدت امانت کتاب به یک ماه، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تعطیلی بخش نشریات، کودک و مرجع و خدمات مجازی و غیر حضوری از اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ایام شیوع کرونا است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: استان بوشهر ۷۶ کتابخانه عمومی در قالب ۴۶ کتابخانه شهری، ۲۰  کتابخانه روستایی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی دارد که به بیش از ۳۷ هزار عضو خود خدمت‌رسانی می‌کند.

در آخرین رنگ‌بندی کرونایی بر اساس سامانه ماسک شهرستان‌های کنگان و دیر قرمز هستند، شهرستان‌های عسلویه، دشتی، گناوه، دشتستان و بوشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های دیلم، تنگستان و جم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر