يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۹۹
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور با هدف شناسایی ظرفیت‌های استان از طریق بررسی اولویت‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط با دریا تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، سعید زرین‌فر در نشست کارگروه اقتصاد دریا محور افزود: امروزه در جهان، اقتصاد مبتنی بر دریا سهم قابل توجهی در اقتصاد دارد و بعضی از کشورها، سند توسعه را بر اساس اقتصاد دریایی و اقیانوسی تنظیم و تدوین کرده‌اند.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که بر توسعه سهم دریا در اقتصاد کشور تاکید دارند و به‌زودی سیاست‌های کلی نظام در زمینه اقتصاد دریا که در مجمع تشخیص مصلحت نظام و با مشارکت استان‌های ساحلی و صاحب‌نظران در حال مطالعه و تدوین اولیه است، ابلاغ می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، هدف از تشکیل کارگروه اقتصاد دریا محور را شناسایی ظرفیت‌های استان از طریق بررسی اولویت‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط با دریا عنوان کرد و افزود: قابلیت‌ها در کمیته‌های کارشناسی مطرح می‌شود و پس از مشخص شدن چند طرح و برنامه مشترک مهم، برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد و سپس با حمایت استاندار پیگیری و در شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تصویب می‌شود.
 
یکی از دستور‌های نشست کارگروه اقتصاد دریا محور، تعیین کمیته‌های ذیل کارگروه اقتصاد دریا محور در بخش‌های محیط زیست دریا، صنایع دریایی، زیست فناوری دریایی و گردشگری دریایی به عنوان پیشنهاد بود.
 
در این جلسه اعلام شد که رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی استان بوشهر به عنوان نایب رئیس کمیته منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی، اقیانوس هند تعیین شده که می‌تواند جایگاه مهمی برای کشور و استان بوشهر در مباحث جهانی اقیانوس‌شناسی ایجاد کند.
 
همچنین با توجه به استقرار کاوشگر خلیج فارس در استان بوشهر، ابراز امیدواری شد فعالیت‌های تحقیقاتی این کاوشگر به شناخت بیشتر و بهتر محیط زیست دریایی استان کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر