چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مسئول کمیته ساحلی فدراسیون جودو:
کد خبر: ۸۹۷۹۵
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: مسئول کمیته ساحلی فدراسیون جودو ایران گفت: توسعه رشته تازه تاسیس جودو ساحلی در اولویت برنامه‌های سال جاری این فدراسیون است و در همین ارتباط تدوین آیین نامه آن با رویکرد استفاده در سطح جهانی آغاز شده‌است.

به گزارش فکرشهر، یاسر جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون برخی از استان‌های برخوردار از زمین مناسب جودو ساحلی را با آیین نامه داخلی آن برگزار می‌‎کنند اما آیین نامه بین‌المللی آن تاکنون تهیه نشده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز تدوین آیین نامه رشته تازه تاسیس جودو ساحلی این رشته بزودی به صورت رسمی در استان‏‌های مختلف کشور فعال می‌شود.

جمالی یادآور شد: در سطح کشور تاکنون استان‌‏های مختلفی از جمله هرمزگان، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان که زمین ساحلی دارند به صورت داوطلبانه در رشته جودو ساحلی فعالیت خود را آغاز کردند.

جمالی اظهار داشت: در پیش نویس آیین نامه و مقررات جودو ساحلی سعی بر این است تا در صورت تایید سازمان جهانی به عنوان آیین نامه بین المللی جودو ساحلی مطرح و یا اینکه پایه‎‌ای برای تدوین آیین نامه بین المللی جودو ساحلی باشد.

وی ادامه داد: آیین نامه جودو ساحلی تنها یک سری تغییرات کوچک در مقایسه با برگزاری جودو روی تاتامی دارد و از بارزترین آنها نیز کوتاه بودن شلوار جودوکاران ساحلی (به دلیل ماسه ‏ای بودن زمین مسابقه) و حذف فنون خاک برای جودوکاران ساحلی است.

جمالی ادامه داد: پیشنهاد میزبانی استان بوشهر برای برگزاری تورنمنت بین المللی در رشته جودو ساحلی ارائه شده که امکان سنجی برای تحقق این مهم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در بوشهر نمونه‌‎برداری از زمین ساحلی نیز و مستندسازی پیرامون آن انجام شده تا پس از انجام تست‌های مدنظر برای ارائه میزبانی به بوشهر تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر