پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۹۷۳
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تاکید ویژه‌ای بر اجرای گشت‌های نظارتی مشترک و تشدید نظارت بر بازار داشته باشند و بدون اغماض با اقلیتی که جان مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند تا به پیک پنجم شیوع کرونا ورود نکنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس جمشیدی روز پنجشنبه در ستاد مقابله با کرونای شهرستان بوشهر افزود: بازاریان بوشهر نباید به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خدمات ارائه دهند تا رعایت شیوه‌نامه‌ها تا جای ممکن به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: هرچند رعایت شیوه‌نامه‌ها در اداره‌های سطح شهرستان میزان بالایی دارد اما باید تلاش شود تا در سازمان‌ها و ادارات به ۱۰۰ درصد برسد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه هر چند پیک چهارم به پایان رسیده‌است اما وضعیت کنونی کرونا در این شهرستان شکننده‌است، گفت: سال گذشته فضای سربسته و استفاده از کولرها بدون تهویه مناسب پاشنه آشیل بوشهر در ورود به پیک نخست شد، بنابراین لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد تا این مساله مهم مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.

جمشیدی ادامه داد: در این ارتباط سخنرانی نامزدهای انتخاباتی در جمع طرفدارانشان باید در فضای باز برگزار شود و برگزاری تجمع‌ها به صورت حداقلی نیز مجاز نیست.

وی با اعلام اینکه رعایت ۳۰ مولفه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش بیش از ۹۵ درصد بوده‌است، اظهار کرد: برگزاری امتحان حضوری برای ۲۳ هزار نفر در شهرستان بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان داد که داشتن اراده انجام کار اهمیت بالایی دارد.

فرماندار بوشهر اظهار کرد: بسیاری از شهروندان بوشهری نسبت به مساله کرونا بی‌تفاوت شده‌اند و امروز ۴۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت می‌شود در حالی که تا فروردین ماه این رقم ۱۰ درصد بوده‌است، از این رو لازم است افرادی که مخاطبان بالایی دارند در نشست‌های حضوری و مجازی خود رعایت شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا را یادآوری کنند و تذکر دهند.

جمشیدی گفت: دولت در این شرایط دشواری که همزمان  با ۲ ویروس تحریم و کرونا مقابله می‌کند، توانسته است خدمات خوبی در زمینه بستری، درمان و انجام تست‌های سریع به عموم مردم ارائه کند و ندیده گرفتن این خدمات بی انصافی است که نسبت به دولت روا داشته شده‌است.

 وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: همگی به نظام جمهوری اسلامی مقید هستیم و برای ایجاد وحدت ملی باید عموم مردم را به مشارکت انتخاباتی و حضور فعالانه در صحنه دعوت کنیم زیرا دشمن منتظر پشت کردن مردم به صندوق‌های رای است.

فرماندار بوشهر گفت: به بیان مقام معظم رهبری، با رقم خوردن هر نتیجه‌ای در انتخابات، همه نامزدها و طرفداران آنها باید نجیبانه در برابر رای مردم سر تعظیم فرود آورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر