دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۱۹
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت موجود انتظار می‌رود صنایع نفت و گاز در راستای خدمت رسانی بهینه به بیماران به یاری استان بشتابند و در کمک رسانی پشتاز باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر افزود: در استانی که ۲۰ پتروشیمی فعال مستقر است نباید دانشگاه علوم پزشکی آن در بخش تامین دارو  و امکانات نیازی داشته و با مشکلاتی روبرو باشد.

وی بیان کرد: اگر امروز صنایع نفت و گاز  به یاری مردم استان نشتابند و مردم را نبینند ممکن است فردا مردم این استان بعنوان میزبان از این صنایع حمایت نکنند و آنها را نبینند.

گراوند اضافه کرد: امروز و در شرایطی که ویروس کرونا استان را فراگرفته و هر روز شمار زیادی از مردم  به این ویروس مبتلا و تعدادی نیز از بین می‌روند زمان آن رسیده که صنایع نفت و گاز به کمک مردم بشتابند و به وظیفه شرعی و قانونی خود در مقابل مردم عمل کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران نفت و گاز براساس وظیفه قانونی که برعهده دارند و در راستای مسئولیت اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های خود به یاری دانشگاه علوم پزشکی بشتابند و نباید سرشان را پائین بیندازند و تنها به فکر برداشت از منابع باشند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش بیماریابی در استان گفت: درهمین راستا حوزه صنعت نفت و گاز و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در قالب ۲ محموله ۵۰ هزار تایی اقدام به تهیه کیت تشخص و کیت تشخیص سریع کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی کنند تا به این صورت ضمن سرعت بخشی در شناسایی افراد مبتلا و اقدام به موقع از افزایش مرگ و میر نیز جلوگیری شود.

استاندار بوشهر افزود: در کنار کمک‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، هر کدام از پتروشیمی‌ها این امکان را دارند که حداقل یک میلیارد تومان برای تامین دارو و امکانات به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند هر چند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تمام توان در تلاش برای تامین نیازمندی‌های استان‌ها است.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این ویروس کنترل و مهار شود باید کمک کرد و با همت نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها محدودیت‌های تردد در شهرهای قرمز استان اجرایی، ورودی همه شهرها کنترل و محدودیت‌های شبانه نیز اعمال شود .

وی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: برگزاری هر گونه مراسم عزاداری سنتی در ماه‌های محرم و صفر در استان بوشهر ممنوع است چون در صورت برگزاری این آیین به صورت حضوری وضعیت استان از کنترل خارج می‌شود.

استاندار بوشهر یادآورشد: : باید از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی برای عزاداری محرم و صفر استفاده شده و در صورت نیاز در مکان‌هایی که فضا آزاد است با رعایت کامل پروتکل‌ها مراسم عزاداری برگزار شود.

گراوند اظهارداشت: اگر پروتکل‌ها را سخت‌تر از گذشته رعایت کنیم با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون تا یک‌ماه آینده وضعیت استان تحت کنترل در خواهد آمد.

وی گفت: برای کنترل وضع موجود باید نظارت بر پروتکل‌ها بیش از پیش جدی گرفته شده و ۲ تا ۳ هفته وضعیت را کنترل کرد تا پس از گذر از این پیک بتوان به شرایط مناسب‌تر رسید.

استاندار بوشهر بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قائل به حضور کارکنان خود طبق رنگ‌بندی کرونایی نبوده و در صورت ابتلای کارکنان باید تنها بخشی از آنان را جهت پاسخ‌گویی در ادارات نگه دارند زیرا سلامت مردم و کارکنان دستگاه‌ها از هر چیزی مهم‌تر است.

گراوند با اشاره به اینکه اصناف و اماکن باید نظارت‌ها را به مدت ۲ هفته تشدید کنند گفت: سالن‌های ورزشی باید به مدت ۲ هفته تعطیل شده، رستوران‌ها تنها به صورت بیرون بر فعالیت کنند و اصناف بر اماکنی که باید تعطیل شوند نظارت بیشتری داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: در ۲۵۲ نقطه استان هشت هزار نفر نیروی راهور و هفت هزار و ۵۰۰ نفر سایر نیروها حضور دارند.

سرهنگ تنگستانی افزود: تاکنون پلیس ۲۶هزار و ۶۷۲ فقره جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و پنج هزار و ۶۶۸ فقره جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در استان صادر کرده است.

براساس نقشه کرونایی تمام شهرستانهای استان بوشهر در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر