شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۴۴۵
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا دوشنبه هفته جاری نسبت به وزش باد شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج و وقوع گرد و خاک در برخی نقاط این استان هشدار سطح آمادگی و اقدام اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدرضا انصاری افزود: در این مدت نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

انصاری ادامه داد: همچنین امروز در برخی از مناطق دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه یا فراتر از آن خواهد رسید. 

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

انصاری ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در نواحی و سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ و طی امشب و فردا روی دریا گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است. 

وی گفت: جهت باد در نواحی و سواحل جنوبی نیز متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر امشب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در فراساحل گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا امروز در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: ارتفاع موج در سواحل جنوبی امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر و فردا در فراساحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۵۳ دقیقه بامداد،جزر اول ۰۷:۱۶، مد دوم ۱۲:۳۵ و جزر دوم ۱۸:۵۳ خواهد بود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر