سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۹۲
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: متخصص زنان، فلوشیت فوق تخصصی طب مادر و جنین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش شد تا واکسیناسیون زنان باردار سریع تر انجام گیرد و یک علت آن شیوع سریع نوع دلتا ویروس کروناست .

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، دکتر فرزانه نظری افزود: از اسفند 98 13تا اسفند 1399 ویروس کرونا تنها دو نفر از زنان باردار را به کام مرگ برد در صورتی که در 4 ماه اخیر 8 نفر از زنان باردار هم استانی جان خود را با این ویروس از دست داده اند .

وی اضافه کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته این واکسن هیچ گونه عوارضی برای زنان باردار و جنین آن ها نداشته است پس توصیه بر تزریق واکسن است.

این متخصص زنان اضافه کرد: بهترین زمان واکسن برای افرادی است که قصد بارداری دارند که بس از تزریق دو دّز واکسن می توانند نسبت به بارداری اقدام کنند.

نظری ادامه داد: اما اگر فرد باردار باشد بهترین زمان تزریق واکسن بعد از هفته 12 بارداری است و درصورت بی اطلاعی از باردار بودن و تزریق واکسن ، نیاز به هیچ اقدام خاصی نیست و می تواند 28 روز بعد یا پس از هفته 12 بارداری دّز دوم واکسن را تزریق کند .

وی گفت: زنان باردار کم تر از 18 سال می توانند تزریق واکسن را انجام دهند و اگر در این زمینه سوالی داشتند می توانند با شماره گویا 4030 تماس بگیرند .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر