دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۶۶۷
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای صنعت پرورش ماهی در قفس در این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حامد رضایی روز پنجشنبه در وبیناری که به منظور تشریح وضعیت موجود و نیازهای آتی صنعت پرورش ماهی در قفس در استان‌های ساحلی کشور تشکیل شده بود افزود: این میزان سرمایه گذاری در صنعت پرورش ماهیان دریایی در استان بوشهر نشان می‌دهد نگرانی‌های ناشی از ریسک سرمایه گذاری در این صنعت برطرف شده و به تدریج هدف‌های شیلات کشور در این بخش استان دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: اجرای چهار طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰ تن در مدت سه ماه گذشته بیانگر  توسعه شتابان این صنعت در استان است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: همچنین به زودی قفس‌های ۲ طرح دیگر نیز در آب‌های ساحلی استان بوشهر نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

رضایی با اشاره به مشکلات صنعت پرورش ماهی در قفس در زمینه تامین بچه ماهی افزود : وضعیت تولید بچه ماهی در استان جواب‌گوی نیاز پرورش دهندگان نیست و لازم است با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت نهایی ۶۰ هزار تن تولید ماهیان دریایی در قفس در استان بوشهر تاکنون ۸ طرح با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ تن مورد بهره برداری قرار گرفته و پیش بینی می‌شود طی یکسال آینده میزان تولید به هشت هزار تن افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر