دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس مذهبی و مشاور امور خانواده گفت: پدیده طلاق امروز بیشترین آسیب اجتماعی را به خانواه و جامعه وارد می کند.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی روز شنبه در کارگاه آموزشی سبک زندگی و شیرین سازی زندگی در بوشهر افزود: امروز در هر ساعت 18 طلاق در کشور ثبت می شود و این پدیده با خود بیش از 75 آسیب اجتماعی را به جامعه تزریق می کند.وی اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسی آمار طلاق عاطفی، خاموش و زرد در جامعه چندین برابر طلاق های رسمی است که باید به آنها پرداخته شود.
کد خبر: ۹۶۸۸
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: کارشناس مذهبی و مشاور امور خانواده گفت: پدیده طلاق امروز بیشترین آسیب اجتماعی را به خانواه و جامعه وارد می کند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی روز شنبه در کارگاه آموزشی سبک زندگی و شیرین سازی زندگی در بوشهر افزود: امروز در هر ساعت 18 طلاق در کشور ثبت می شود و این پدیده با خود بیش از 75 آسیب اجتماعی را به جامعه تزریق می کند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسی آمار طلاق عاطفی، خاموش و زرد در جامعه چندین برابر طلاق های رسمی است که باید به آنها پرداخته شود.

گیوی نهاوندی ادامه داد: با توجه به معضلاتی که بحث طلاق به دنبال دارد، مسوولان و اندیشمندان در این زمینه چاره اندیشی کنند زیرا فرزندان طلاق نیز مشکلات خاص خود را دارند.

وی بیان کرد: بیشتر طلاقها در سالهای نخست زندگی زوجین و برخی دیگر نیز مربوط به کسانی است که عقد کرده ولی زیر یک سقف نرفته اند.

کارشناس مذهبی و مشاور خانواده گفت: نداشتن آموزش کافی زوجین از مهمترین علل طلاق است.

وی یادآور شد: از نظر اسلام نشاط و شادابی یکی از شاخصه های مهم یک خانواده است که جامعه از این ارزش مهم فاصله گرفته است.

گیوی نهاوندی اضافه کرد: امروز زن و مرد در زندگی به دنبال حقوقشان هستند که با برنامه ریزی درست می توانند براحتی به این حقوق دست یابند.

وی گفت: زن و مرد روابط متقابلی دارند که این روابط باید تعریف و شناخته شود.

کارشناس مذهی و مشاور خانواده افزود: امروز شورای فرهنگ عمومی برای تبیین فرهنگ به این نتیجه رسیده که باید از خانه و خانواده آغاز کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: زنان با برنامه ریزی می توانند هم کارمند موفق در بیرون از خانه و هم زنی موفق در امر خانه داری و همسرداری باشند.

حمیده ماحوزی اظهار کرد: احترام متقابل و شناخت حقوق زن و مرد از عوامل شیرین سازی زندگی است.

وی یادآور شد: حضور پررنگ زنان در جامعه بیانگر پذیرش و همکاری مردان با زنان است و در این شرایط زنان با برنامه ریزی می توانند حضور پررنگ و مفیدی در جامعه داشته باشند.

ماحوزی گفت: داشتن زندگی شیرین بیانگر توانایی زنان هر جامعه است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهرگفت: رفتار اجتماعی و سبک زندگی تابع تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی که انسان برای زندگی خود مشخص می کند به طور طبیعی متناسب با آن یک سبک زندگی نیز ترسیم می شود.

فاطمه دهقانی افزود: واژه سبک زندگی برای توصیف شرایط زندگی انسان استفاده می شود و مجموعه ای از طرز تلقی ها، ارزشها، شیوه های رفتار، حالتها و سلیقه ها در هرچیزی را در برمی گیرد.

به نوشته ی ایرنا، وی یادآور شد: در قبل از پیروزی انقلاب برای ترویج فرهنگ از مولفه های غربی و غربی شدن شیوه و سبک زندگی ایرانیان بود اما با پیروزی انقلاب گرچه سناریوی غربی سازی متوقف شد اما دشمن با تهاجم فرهنگی به شکلهای مختلف تلاش برای ضربه زدن به کشور داشته است.

دهقانی اظهارکرد: تغییر سبک زندگی، تغییر سبک رفتار است و هنر یکی از عوامل مهم ترویج و گسترش سبک زندگی است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی و شیرین سازی زندگی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور است که با همکاری کمیته امور بانوان شورای فرهنگ عمومی برگزار می شود.

دهقانی افزود: در این ارتباط دفتر امور بانوان استانداری نیز با توجه به اهمیت سبک زندگی سالم نشستهایی در زمینه سلامت جسمی و روحی در دستور کار دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر