جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۶۶۸
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی تاسیسات سیلندر پرکنی گاز در این استان طرح استانداردسازی این مراکز اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره‌مند اعلام کرد: ۹ جایگاه سیلندر پر کنی گاز مایع ال پی جی در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به اجرای اجباری کنترل ایستگاه‌های سیلندر پرکنی گاز مایع و کنترل کیفیت سیلندرهای در گردش گاز مایع، امسال به روال سال های گذشته بازرسی فنی از آنها انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت رعایت دقیق مندرجات استاندارد ملی شماره ۸۴۱ مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع کمیته‌ای با عنوان کمیته نظارت بر عملیات بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط با محوریت اداره کل استاندارد تشکیل شده تا بر اجرای مطلوب این امر مهم نظارت کند.

بهره‌‎مند با بیان اینکه سیاست گذاری و نظارت بر حسن اجرای عملیات بازسازی یا جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع یکی از اساسی‌ترین وظایف کمیته مرکزی است، اظهار داشت: بازرسی از چگونگی نصب مخازن، ذخیره سازی و لوله کشی و تجهیزات وابسته به تأسیسات گاز مایع و محل نصب آنها طبق استاندارد ملی مربوطه از دیگر وظایف این کمیته است.

مدیرکل استاندار استان بوشهر  با تاکید بر اینکه جایگاه داران موطف هستند مطابق استاندارد سیلندرهای متعلق به جایگاه را در حالت سالم و بدون خطر نگهداری کنند، عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده در صورت مشاهده سیلندر دارای عیب و نقص در صورت امکان قسمت معیوب توسط شرکت مورد تأیید سازمان ملی استاندارد تعمیر و در غیر این صورت سیلندر از سرویس خارج شده و ذوب می‌شود.

وی افزود: همچنین در همین راستا با نظارت کارشناسان این اداره کل پنج هزار عدد شیر معیوب سیلندر گاز مایع ال پی جی امحا شد.

بهره‌مند اظهار داشت: همه افرادی که به نحوی با حمل و نقل و ذخیره سازی و توزیع گاز مایع سر وکار دارند باید به طور دقیق به خصوصیات این گاز آشنایی داشته و برای محافظت در مقابل خطرات احتمالی روش‌های صحیح کار با آن را بیاموزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر