جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر؛
فکر شهر - مصطفی منفرد: امروز جمعه، هفتم آبان ماه، مشاهده تعداد زیادی ماهی تلف شده در ساحل جزیره خارگ، مردم و دوستداران محیط زیست را نگران کرد...
کد خبر: ۹۹۳۱۵
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

فکر شهر - مصطفی منفرد: امروز جمعه، هفتم آبان ماه، مشاهده تعداد زیادی ماهی تلف شده در ساحل جزیره خارگ، مردم و دوستداران محیط زیست را نگران کرد.

به گزارش «فکرشهر»، امروز بر اساس اطلاع رسانی یکی از صیادان بومی جزیره خارگ مشخص شد که تعداد زیادی ماهی در قسمتی از ساحل به دلایل نامعلومی تلف شده اند که این امر به دلیل حضور پایانه نفتی و گازی و احتمال وجود مواد سمی در آب، باعث نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست شد.

با اعلام این خبر در فضای مجازی و حقیقی، مسوولین مربوطه در اداره حفاظت محیط زیست و ایمنی شرکت های نفت و گاز مستقر در جزیره خارگ فورا به محل اعزام شدند تا این مشکل را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و آب این قسمت از ساحل به آزمایشگاه مرکزی اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارسال شد.
ساعتی بعد، گفته شد که علت تلف شدن این ماهی ها، خطای انسانی یک صیاد بوده و هیچ مواد سمی و مشکل مسمومیت در آب های جزیره خارگ وجود نداشته است.

به گزارش «فکرشهر»، طبق گفته افراد مطلع، با صیاد بومی که در منطقه تور انداخته بود، صحبت شده و او توضیح داده که تور صیادی خود را انداخته و رفته و بعد که برگشته دیده ماهی ها تلف شده اند. 

علت تلف شدن این ماهی ها، خطای این صیاد بوده چرا که در محلی که تور به آب انداخته شده است، جزر و مد شدید است و وقتی تور انداخته شده، مد بوده و صیاد که رفته، جزر شده و ماهی ها از آب بیرون مانده و تلف شده اند و صیاد هم که این را دیده، ماهی ها را کنار ساحل رها کرده است و به نظر می رسد هیچ مشکل مسمومیتی وجود نداشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر