دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۷۶
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر از توسعه صنایع فولاد و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پائین‌دست در سطح استان خبر داد و گفت: استان بوشهر برای یک جهش اقتصادی بزرگ آماده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح چهارشنبه در نشست بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی دارد و شرایط و زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در استان فراهم است.

وی افزود: برای توسعه اقتصادی و جهش در این مسیر باید عملکردی هوشمندانه داشته باشیم و نهایت استفاده را از ظرفیت‌های استان برای توسعه اشتغال و تولید در استان بوشهر ببریم.

استاندار بوشهر از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی استان نام برد و وجود ۳۰ واحد پالایشگاهی و تولید ۷۰ درصد گاز کشور را قابلیتی مهم خواند.

وی با اشاره به استقرار ۴۲ واحد پتروشیمی در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ واحد از پتروشیمی‌های استان در حال تولید و ۱۸ واحد آن در حال توسعه هستند.

محمدی‌زاده با اشاره به تولید ۱۵ درصد از خرمای کشور در استان بوشهر ادامه داد: نیمی از میگوی پرورشی کشور نیز در استان بوشهر تولید می‌شود که استان بوشهر در این زمینه در کشور پیشتاز است.

وی کشاورزی و آبزی‌پروری را از ظرفیت‌های مهم استان دانست و افزود: با وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و سواحل بکر در استان بوشهر، بستر لازم برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم است.

استاندار بوشهر ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با سه هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت و ۱۳ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، موقعیت بسیار ایده آل برای سرمایه گذاری در عرصه محصولات پایین دست پتروشیمی است.

وی گفت: یکی از این مجتمع‌ها با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بوشهر احداث خواهد شد و مجتمع فولاد دیگر هم با ۸۰ هکتار وسعت و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بین ایران و چین حداکثر تا یک ماه آینده در بندر گناوه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر