پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان در نشست خبری:
فکرشهر: در روستاها و شهرهای کوچک تقریبا فردی بدون مسکن نمانده اما این مشکل در شهرهای بزرگ از جمله برازجان کماکان تا حدودی پابرجاست...
کد خبر: ۱۰۷۹۱۲
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان گفت: در روستاها و شهرهای کوچک تقریبا فردی بدون مسکن نمانده اما این مشکل در شهرهای بزرگ از جمله برازجان کماکان تا حدودی پابرجاست.

به گزارش «فکرشهر»، مراد شمس الدینی امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۹۴ ادارات کمیته امداد در بخش های مختلف شهرستان با مدیران جداگانه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: هم اکنون در برازجان، ۵۶۰۰ خانوار تحت پوشش و مستمری بگیر هستند. برای افراد تحت پوشش، مردان با سن ۵۵ سال به بالا را ازکار افتاده و زیر آن را باید کمیسیون پزشکی تشخیص دهد که از کار افتاده هستند و زنان سرپرست خانوار را در همه سنین تحت پوشش داریم.

شمس الدینی گفت: در دو سال گذشته قرار بود تعدادی خانوار به دلیل فشارهای اقتصادی موقتا و برای چند ماه به لیست مستمری بگیران اضافه شوند که بیش از ۱۶۰۰ خانوار از تعدادی که گفتم در برازجان به این لیست اضافه شده و حالا ماندگار شده اند.

وی بیان داشت: هر نفر تحت پوشش در ماه تقریبا ۳۵۰ هزار تومان مستمری از طریق سامانه دریافت می‌کند و هر ماه ابتدا مستمری افراد تحت پوشش داده می‌شود و بعد حقوق کارمندان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان افزود: از زمان کرونا تاکنون برای تحصیل دانش آموزان، اداره کمیته امداد برازجان بیش از ۳۰۰ تبلت تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری کنیم و همین امسال نیز از افرادی که در خوابگاه کمیته ساکن هستند، چهار نفر قبولی دانشگاه دولتی داشتیم که در این بین پزشکی نیز بوده است.

شمس الدینی ادامه داد: تا پیش از طرح تحول سلامت، مددجویان، کمک هایی از کمیته دریافت می‌کردند ولی پس از طرح تحول سلامت همه مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت و خدمات درمانی قرار گرفته اند ولی باز هم کمک هایی از طرف کمیته با کمک خیرین داده می‌شود.

وی افزود: هزینه درمان برخی مددجویان بسیار بالا است و عمل های خاصی با هزینه‌های چند ده یا چند صد میلیونی دارند و واقعا در بعضی مواقع زجر می‌کشند و باید فکری به حال این افراد کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان گفت که «از ابتدای سال تاکنون ۵۶۱ میلیون تومان برای فرانشیز بیماران عادی و برای فرانشیز بیماران صعب العلاج و زمین گیر مبلغ ۲۸۶ میلیون تومان پرداخت شده است».

شمس الدینی اظهار داشت: چند سالی است که پرداخت فیش افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته برای واریز بیمه تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است که ۲۴۶ نفر اکنون در اداره برازجان این کار برایشان انجام می‌شود و مبلغ ۷۲۰ میلیون تومان امسال به تامین اجتماعی برای بیمه واریز شده است.

وی افزود: افرادی هستند که سوءتغذیه دارند و بهداشت و درمان به ما معرفی می‌کند و ما نیز بن کارت هایی به این افراد می‌دهیم که برای خرید به فروشگاه ها مراجعه می‌کنند که در این زمینه نیز ۱۸۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مسوول ادامه داد: برای بحث مسکن مددجویان کارهای زیادی صورت گرفته و در روستاها و شهرهای کوچک تقریبا فردی بدون مسکن نمانده اما این مشکل در شهرهای بزرگ از جمله برازجان کماکان تا حدودی پابرجاست که دلیل این مشکل هم نداشتن زمین و گرانی زمین در این شهرها است البته سال گذشته ۵۰ مسکن با مبلغ ۴ میلیارد تومان تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۱۷ مورد نیز تعمیر سرویس بهداشتی و... داشته ایم که بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش «فکرشهر»، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان بیان داشت: برای طرح قبوض رایگان تاکنون از بین مددجویان تحت پوشش ما بیش از سه هزار نفر ثبت نام کرده اند. البته هنوز سازوکار و نحوه اعمال آن که از طرف ادارات برق، آب و گاز است دقیقا مشخص نیست اما کارهای اولیه از طرف ما در حال انجام است, در بحث اشتغال برای خانواده ها نیز کمیته، سرمایه‌گذاری و کارهای زیادی کرده است و از بسیاری از ادارات بهتر عمل کرده است.

مراد شمس الدینی ادامه داد: بحث بیکاری از مواردی است که بیشترین مشکلات را برای خانواده ها ایجاد می‌کند و بر همین اساس طرح وام خوداشتغالی برای خانواده های تحت پوشش شروع شده و طرح به گونه ای است که تمام اعضای خانواده می‌توانند از وام های اشتغالزایی استفاده کنند و حتی برای داماد خانواده های تحت پوشش نیز این وام قابل دریافت است.

وی گفت: امسال اعتبار اشتغال کمیته امداد برازجان ۳۰ میلیارد تومان بوده که از مردادماه که کار ما شروع شده تاکنون، بیش از ۲۷ میلیارد تومان آن جذب شده و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تا پایان سال همه اعتبار جذب شود.

او اضافه کرد: امسال ۶۲۸ مورد اشتغالزایی با وام هایی که پرداخت شده ایجاد شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان گفت: از دیگر کارهایی که در حال رایزنی برای بهتر شدن آن هستیم و تاکنون نیز انجام داده ایم، بحث ضامن برای وام های تبصره ۱۶ است که جلساتی انجام شده و خواهد شد تا با کمترین ضامن و بهترین شرایط واگذار شود.

وی ادامه داد: ۱۷۰ مورد جهیزیه نیز تحویل افراد واجد شرایط داده ایم که شامل پنج قلم جنس اساسی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی‌ و کولر با ارزش بیش از ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان افزود: در صندوق صدقات ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومان جمع آوری می‌شود که مجموع آن در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۵۳۷ میلیون تومان شده است که با توجه به شرایط بین مددجویان تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: در بحث مشارکت های مردم بیست مرکز نیکوکاری که زیر نظر کمیته امداد هستند در حال فعالیت است و با آنها همکاری و هم افزایی می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر