چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ به مناسبت روز شوراها برگزار شد؛
فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: نشست هم اندیشی سرپرست فرمانداری دشتستان با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان به مناسبت روز شوراها برگزار شد...
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: نشست هم اندیشی سرپرست فرمانداری دشتستان با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان به مناسبت روز شوراها برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان در این نشست گفت: دولت نگاه تعاملی با شوراها دارد و در جهت رفع مشکلات مردم این روند را با جدیت دنبال خواهد کرد.

صادق بوستانی ادامه داد: مشکلات زیادی در سطح شهرستان دشتستان وجود دارد. از معضل آب و اشتغال گرفته تا سایر موارد که باید به آنها رسیدگی کرد.

وی افزود: برای بحث اشتغال در دو بخش ارم و بوشکان کارهای خوبی با همکاری بنیاد علوی در حال انجام است و رایزنی هایی صورت گرفته و بعد از عید فطر متولیان بنیاد به شهرستان آمده و این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

بوستانی اضافه کرد: دوره های توانمندسازی شوراها نیز در دستور کار قرار گرفته که بزودی برگزاری آن ها آغاز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دشتستان ادامه داد: برای رفع مشکل عدم ارتباط کافی مسوولین با شوراها باید کمیته ای با نام هماهنگی شوراهای شهر و روستا در فرمانداری ایجاد شود و با برگزاری جلساتی مستمر معضلات و مشکلات را احصا و موانع را برطرف کند. 

بوستانی در پایان گفت: برای برطرف کردن مشکلات مردم باید دوشادوش هم بمانیم و کار کنیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان دشتستان گفت: باید فرصت خدمت به مردم که باب خیری است را غنیمت شمرده و از آن کمال استفاده را بکنیم.

حجت الاسلام سیدباقر حسینی اضافه کرد: مشکلات و معضلات شهرستان را به طور کامل با همکاران رصد کرده ایم که عمده مشکل ما در تمام دشتستان مسئله آب است که تابستان گرمی داریم و باید برای آن فکری کرد.

وی ادامه داد: مشکل راه از دیگر مشکلات عدیده دشتستان است که از بخش ارم و بوشکان گرفته تا کمربندی آبپخش و سایر راه های شهرستان را شامل می شود و این مشکلات را به استاندار هم رسانده ایم و استاندار گفتند که در جریان هستم و ادارات مربوطه باید بیایند پای کار تا مشکلات حل شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها در این نشست گفت: ما اعتقاد و باور داریم که شوراها حلقه بین دولت و ملت هستند و جای تشکر دارد از جناب بوستانی که این کار را به درستی پیش می‌برند.

سیدمحمد حسینی ادامه داد: ای کاش روند به گونه ای شود که شوراها خودشان نیز با هم جلسه برگزار کرده و مشکلات را مطرح و برای رفع آنها همراه شوند.

وی افزود: خواستار تعامل مجموعه فرمانداری با شوراها هستیم و از سرپرست فرمانداری تقاضا داریم تا بخشدارها هم بخواهید که این روند را مانند شما انجام دهند.

حسینی در ادامه خطاب به اعضای شوراها گفت: عزیزان شورا هم در نظر داشته باشند که اجازه برخی کارها مانند تعطیل کردن پروژه ها را ندارند و این گونه کارها خلاف قانون است و باید مراجع قضایی به بسیاری از این موارد رسیدگی کنند.

در ادامه نشست اعضای شورای شهر و روستا حاضر در نشست به بیان مشکلات بخش، شهر و روستای خود پرداختند که نکات مهم ان به شرح ذیل است:

ـ امیدواریم جلساتی که برگزار می‌شود خروجی هم داشته باشد.

ـ تنها خواسته ما از مسوولین این است که قول ندهند چون بعد از قول مسوولین و انجام ندادن آن ما می‌مانیم و مردم که انتظار دارند و در پایان فکر می‌کنند ما شوراها دروغ گفته و یا کار نکرده ایم.

ـ روسای ادارات برخورد بسیار بدی دارند و مثل طلبکارها با شوراها برخورد می‌کنند.

ـ جاده آبپخش هر روز خانواده ای را داغدار می‌کند و باید هر چه زودتر فکری برای درست کردن آن به نحوی که در خور شأن مردم باشد انجام داد.

ـ مهمترین مشکل بخش ها آب است که باید فکری اساسی برای آن کرد.

ـ جای گلایه دارد که چرا شوراهای همه روستاها به این جلسه دعوت نشده اند و نمایندگان بخش ها حضور دارند.

ـ برای پیگیری امور به ادارات مراجعه می‌کنیم و روسای ادارات ضمن این که کارها را انجام نمی‌دهند به مردم هم می‌گویند شوراها نیامده اند و پیگیری نکرده اند.

ـ تعریض سه راهی وحدتیه به شهر سعدآباد سال هاست که مطالبه است اما کاری برای رفع آن انجام نشده است.

ـ مشکلات زیرساخت آموزشی از مواردی است که شهرها با آن درگیر هستند و بعضاً مدارس با خاک یکسان شده اند.

ـ عدم انجام مسوولیت های اجتماعی و پرداخت حق آلایندگی از طرف نفت نرگسی از دیگر مواردی است که حق مردم وحدتیه، بخش سعدآباد و شهرستان دشتستان را ضایع کرده است.

ـ برای عبورومرور به بخش بوشکان مردم مجبورند از یک شهرستان دیگر بگذرند تا وارد بخش و شهرستان خود شوند و جا دارد که مسوولین به این مورد جدی تر رسیدگی کنند.

ـ شناسه ملی از مشکلات کل روستاهای شهرستان است و دهیاری ها اعلام می‌کنند که شناسه از طرف وزارت کشور به آنها داده نشده است.

ـ زهکشی ها و لایروبی هایی در سطح شهرستان باید انجام شود که انجام نشده و برای همه مردم سوال است چرا صورت نمی‌گیرد.

ـ خرابی مسیرهای بخش سعدآباد خصوصا روستای درودگاه از مشکلات مردم این روستا است.

ـ عدم تعامل و همکاری روسای ادارات در حدی که تلفن خود را هم جواب نمی‌دهند از مشکلات شوراها است.

ـ مدارس بخش سعدآباد تخریبی است و مجبور هستیم مدارس را در هم ادغام کنیم که با کمبود امکانات و مشکلات فراوان دیگر روبرو شده ایم.

ـ عدالت در تقسیم آب نخیلات در بخش سعدآباد وجود ندارد و حق کسانی که دارند حقابه پرداخت می‌کنند به آنها داده نمی‌شود.

ـ تقاطع تل سرکوه از مکان های خطرناک است که در همین چند وقت اخیر ۹ نفر در آن محل کشته شده اند.

ـ از آنجا که نمی‌توان از تابلوهای کنار جاده مراقبت کرد پیشنهاد می‌شود که از علائم شب نما در جاده ها استفاده شود چون ماندگاری بیشتری دارد.

ـ دستور جلسه بررسی مشکلات خود شوراها بود که باید مدیریت می‌شد منتهی به عنوان مشکلات روستاها رسید.

ـ طرح هادی و تقسیم زمین های کشاورزی از مشکلات روستاها است که باعث بسته شدن راه عبور مردم می‌شود.

ـ در شهر کلمه ما دکتر داریم اما مکان درمان نداریم یا سد و چاه زده اند ولی مخزن نزده اند که آب به مردم داده شود.

ـ برداشت بی رویه آب از معضلاتی است که باید به طور جدی به آن رسیدگی شود.

ـ روستای شاهیجان در بخش بوشکان نه تلفن ثابت دارد و نه آنتن تلفن همراه. البته به تازگی آنتن ایرانسل نصب شده اما بحث آنتن دهی آن مورد بررسی قرار نگرفته و کارایی لازم را ندارد.

ـ آب تصفیه کن سعدآباد بخاطر قطعه ای یکی دو میلیارد تومانی وارد مدار نمی‌شود و حق مردم این شهر این نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر