شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۴۰۸
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این که تالاب هامون در شر ایط اسفناکی قرار دارد گفت: تالاب هامون به عنوان ۷ تالاب زیبای دنیاست که در شرایط اسفناکی قرار داشته و باید آن را در پازل ملی دید.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، فداحسین مالکی  با اشاره به ورود ریزگردها به کشور گفت: باید  توجه ویژه‌ای به  پدیده ریزگردها شده و از تمام ظرفیت‌های کشور برای  مقابله با آن استفاده کرد. منتها این اتفاق در برخی از استان‌ها رخ نمی دهد. مثلا ورود ریزگردها در استان سیستان و بلوچستان کمتر از خوزستان، آذربایجان و کردستان نیست اما توجه کافی به این استان نمی‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر از نظر دیپلماتیک و وضعیت حق آبه هم توجه لازم صورت نمی‌گیرد. نمونه آن درباره هامون است. تالاب هامون به عنوان ۷ تالاب زیبای دنیاست، اما در شرایط اسفناکی قرار دارد و باید به آن در پازل ملی نگاه کرد. خشکی هامون باعث شده که ریزگردها تشکیل شود و این یک زنگ خطر است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید دستگاه‌های مربوطه همچون سازمان محیط زیست برنامه ریزی لازم داشته و از امکانات بین المللی و بانک جهانی استفاده کند که هامون از این حالت درآمده و از خشک شدن آن جلوگیری شود. در این باره استفاده از ظرفیت های دیپلماسی به خصوص دیپلماسی پارلمانی ضروری است این که با همسایگان از جمله افغانستان رایزنی شود نه این که اقدامی انجام نگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر